شناسایی ۴۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی هزار و ۶۰۶ نمونه جدید در آزمایشگاه های تشخیصی استان فارس و شناسایی ۴۵ مورد جدید خبر داد. 

کد مطلب: ۱۰۶۱۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۴۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس

عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبرنگاران گفت: با شناسایی افراد جدید، آمار مبتلایان در استان به سه هزار و ۹۶۶ بیمار افزایش یافت.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز سه هزار و ۴۶۹ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، از روز گذشته تاکنون سه نفر از مبتلایان شامل دو زن و یک مرد از اهالی شیراز جان خود را از دست داده‌اند که بر این اساس، آمار جان باختگان ناشی از کروناویروس در فارس به ۹۸ نفر می‌رسد.

همتی با اشاره به اینکه در تعدادی از شهرها وضعیت سفید اعلام شده و این شهرها از امروز می توانند نمازهای جمعه و جماعات را برگزار کنند، اضافه کرد: تمامی پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی به شبکه های بهداشتی و درمانی ابلاغ شده که امروز به تمام مساجد ابلاغ می شود و با رعایت این دستورالعمل ها، نمازهای جمعه و جماعات در مساجد برگزار خواهد شد.

او تاکید کرد: نمازگزاران در منزل وضو بگیرند و پس از آن به مسجد مراجعه کنند و مُهر و سجاده همراه داشته باشند و فعلا از مهر و جانماز مساجد استفاده نشود؛ مهرهای مساجد نیز از سوی هیات امنای مساجد جمع آوری شود.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: نمازگزاران حتما از ماسک استفاده کنند و از دست دادن با سایر نمازگزاران پیش از نماز و پس از آن خودداری کنند و هیچ گونه نذری و مواد خوراکی و آشامیدنی در مساجد ارایه نشود.

همتی اظهار امیدواری کرد: با رعایت دستورالعمل ها به ویژه از سوی متصدیان مساجد که باید پیش از اقامه نماز مساجد را ضدعفونی کنند، بتوانیم یک محیط سالم و امن برای عبادت مومنان روزه دار فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار