برگشت شهریه های غیر درسی مدارس غیردولتی همزمان با مشخص شدن پایان سال تحصیلی

رشت (پانا) - رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گیلان گفت شهریه های "غیردرسی" مدارس غیردولتی با مشخص شدن پایان سال تحصیلی برگشت داده می شود.

کد مطلب: ۱۰۶۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگشت شهریه های غیر درسی مدارس غیردولتی همزمان با مشخص شدن پایان سال تحصیلی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، حمید آقاجانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با تشکیل کمیته‌ای ذیل شورای سیاست گذاری و نظارت مرکزی به محض مشخص شدن زمان پایان سال تحصیلی، چگونگی بازگشت شهریه های غیر درسی شامل: سرویس مدارس و تغذیه که واحدهای آموزشی غیردولتی شهریه آن را دریافت کرده اند، به اطلاع خانواده ها می رسد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس از اسفند ٩٨ تاکنون، افزود: با توجه به اینکه مدارس غیردولتی مکلفند تمامی خدمات آموزشی تعیین شده برای یک سال تحصیلی را ارائه دهند، در این ایام نیز آموزش تعطیل نشده و در قالب آموزش‌ های مجازی ادامه یافت، بازگشت شهریه درسی مدارسی که آموزش های برخط را به دانش آموزان ارائه دادند، موضوعیت ندارد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گیلان درباره وضعیت حقوق معلمان مدارس غیردولتی در شرایط تعطیلات کرونایی بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش در مدارس تعطیل نیست، موسسان موظفند حقوق معلمان را طبق قراردادهای منعقده به طور کامل پرداخت کنند که در این راستا از اولیاء و معلمان خواستیم موارد تخلف احتمالی را از طریق سامانه تلفنی ٤٣١٧ اطلاع دهند تا پیگیری شود.

آقاجانی با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در مدارس خاطرنشان کرد: با تداوم فرآیند آموزشی در سراسر کشور، از 846 مدرسه غیردولتی گیلان 820 مدرسه و از 60 هزار و 643 دانش آموز مدارس غیر دولتی استان، 25 هزار و 452 دانش آموز تاکنون به شبکه شاد آموز متصل شده اند.

آقاجانی درباره شرایط ثبت نام مدارس در سال تحصیلی آینده خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت محدود مدارس، امکان پیش ثبت نام با رعایت پروتکل‌ها و ترجیحا به شیوه الکترونیکی وجود دارد که نرخ نهایی آن بعد از آماده شدن سامانه شهریه در خرداد ماه اعلام می شود.

وی تاکید کرد: مانند هر سال احتمالا افزایش شهریه داریم که میزان آن در خردادماه اعلام می شود، ضمن اینکه این افزایش طبق الگوی شهریه شامل: افزایش اجاره بها، نرخ حقوق معلمان و...خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار