اعلام جزئیات افتتاحیه یازدهمین دوره قانونگذاری

تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد روز چهارشنبه ۷ خرداد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پیام مقام معظم رهبری و شخصیت‌های کشوری و لشگری آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات افتتاحیه یازدهمین دوره قانونگذاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: «روز چهارشنبه ۷ خرداد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پیام مقام معظم رهبری و شخصیت‌های کشوری و لشگری آغاز خواهد شد.»

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم افتتاحیه این دوره از نظر شکل با دوره‌های قبل کمی متفاوت‌تر است به گونه‌ای که سعی شده که میهمانان کمتری حضور داشته باشند و فاصله صندلی‌ها و صحن علنی و در جایگاه میهمانان رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم سران قوا حضور خواهند داشت گفت: «در جلساتی که معاونت اجرایی مجلس با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته مقدمات برگزاری مراسم افتتاحیه دوره یازدهم آماده شده است. در این مراسم سعی شده که از شخصیت‌ها و طیف‌های مختلف دعوت شود منتهی تعداد کمتری بدلیل رعایت مسائل بهداشتی حضور خواهند داشت. پس از مراسم افتتاحیه قرعه کشی شعب برای بررسی اعتبارنامه‌ها و پر کردن فرم تقاضای عضویت در کمیسیون‌ها و تعیین اعضا کمیسیون آیین‌نامه داخلی آغاز خواهد شد.»

وی افزود: «منتخبین در ۱۵ شعبه براساس قرعه‌کشی توزیع می‌شوند و هر شعبه دارای سه وظیفه رسیدگی به اعتبارنامه منتخبین، ساماندهی و دریافت تقاضای عضویت منتخبین عضو شعبه برای کمیسیون‌های تخصصی و تعیین اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بر عهده خواهند داشت. منتخبین سه روز فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را بر روی اعتبارنامه سایر منتخبین در صورت داشتن اعتراض به شعب عضو منتخب ارائه دهند.»

قاضی‌زاده هاشمی افزود: «پس از مراسم افتتاحیه رأی‌گیری برای هیأت رئیسه سنی مجلس آغاز خواهد شد و مسن‌ترین فرد از منتخبین حاضر بعنوان رئیس سنی و فرد بعدی بعنوان نائب رئیس و دو نفر از جوان‌ترین آنان به سمت دبیر معین و در جایگاه هیأت رئیسه قرار می‌گیرند.»

به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه موقت مجلس در دومین جلسه علنی انجام خواهد شد و ترکیب و طرز انتخاب آن همانند هیأت رئیسه دائم است و هیئت رئیسه موقت نیز بلافاصله پس از انتخاب، با متن سوگندنامه هیأت رئیسه دائم مراسم تحلیف را به جا خواهند آورد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: «کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز بر اساس فرآیندی که در آیین‌نامه داخلی پیش‌بینی شده است پس از ۱۵ روز از شروع کار مجلس تشکیل خواهند شد. روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم است. در آن جلسه گزارشی از عملکرد مجلس فعلی از سوی آقای علی لاریجانی رئیس مجلس ارائه خواهد شد. مجلس از هفته آینده ۶ جلسه دیگر نشست علنی خواهد داشت و بدین ترتیب نمایندگان به وظایف قانون گذاری در دوره دهم پایان خواهند داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار