انعکاس ابتکارات آموزش و پرورش در زمینه آموزش از راه دور در شرایط بحران کرونا به سازمان‌های بین المللی

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل اعلام کرد این مرکز در راستای جلب توجه جامعه بین الملل به اقدامات و فعالیت‌های ارزنده آموزش و پرورش ایران در شرایط بحران و بازتاب در سطح جهان از روزهای نخست همه گیری ویروس کووید-19 اقدامات متعددی انجام داده و در راستای جلب مشارکت مالی و غیر مالی سازمان‌های بین‌المللی برای ارتقا کیفیت ارائه خدمات آموزشی در این شرایط، تلاش‌هایی صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
انعکاس ابتکارات آموزش و پرورش در زمینه آموزش از راه دور در شرایط بحران کرونا به سازمان‌های بین المللی

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، غلامرضا کریمی با تأکید بر این که کشور ما علی رغم تحمل تحریم‌های ظالمانه آمریکا تمام تلاش خود را برای بهره مندی و دسترسی عادلانه همه دانش‌آموزان به کار بسته است گفت: با سایر سازمان‌های بین المللی مذاکرات و مکاتباتی برای جذب منابع مالی و غیرمالی برای تهیه بسته‌های آموزشی و تهیه تجهیزات سخت افزاری برای دانش‌آموزان مناطق محروم صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات این مرکز تدوین، ترجمه و ارسال نامه‌ وزارت آموزش و پرورش به مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای همسویی آنها با اجماع بین‌المللی صورت گرفته برای لغو تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا به عنوان مانع اصلی ارائه آموزش‌های مجازی در کشور و ایفای نقش سازنده آن ها در این زمینه بود.

دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو تشریح کرد: از جمله این اقدامات، تدوین و ارسال گزارش ملی از تجارب، دستاوردها و اقدامات آموزشی ایران در شرایط بحران همه گیری کووید-19 به سازمان آیسسکو و بارگذاری گزارش مذکور در سایت این سازمان برای اطلاع رسانی به 54 کشور عضو سازمان آیسسکو بوده است. این اقدام به ویژه برای انعکاس فعالیت های ارزنده کشورمان در میان کشورهای مسلمان و جهان اسلام صورت گرفته است تا تصویری مناسب از سرآمدی آموزش و پرورش ایران را در جهان اسلام به نمایش گذاشته و تجارب کشور را در این جامعه عظیم به اشتراک بگذارد.

وی افزود: با انجام مکاتبات این کمیسیون با سازمان آیسسکو تلاش شد، زمینه جذب کمک‌های سخت افزاری از سوی سازمان آیسسکو برای کشور فراهم شود.

کریمی در ادامه از مکاتبه و مذاکره با وزارت کشور برای جذب منابع مالی و غیر مالی از سازمان های حامی پناهندگان برای تأمین سخت افزار و بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان اتباع خارجی خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به جمعیت نیم میلیونی دانش‌آموزان اتباع خارجی، سازمان‌های حامی پناهندگان از جمله کمیسیاری عالی پناهندگان (UNHCR)، (NRC)، ریلیف اینترنشنال، یونیسف و سایر سازمان‌ها اندکی از هزینه خدمات ارائه شده به این دانش‌آموزان را جبران کنند.

کریمی مکاتبه با سازمان یونسکو و ارائه‌ی گزارش اقدامات و عملکرد سازنده‌ی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در مقابله و مدیریت با بیماری کووید 19 و ارتقای جایگاه کشور و انعکاس وضعیت آموزشی ایران در شرایط بحران کرونا در مطبوعات انگلیسی زبان را برای ارائه تصویری واقع بینانه از خدمات آموزشی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر فعالیت‌های این مرکز طی ماه های اخیر عنوان کرد.

رئیس مرکز امور بین الملل در پایان افزود: شرکت در وبینارهای بین المللی و ارائه گزارش تجارب آموزشی ایران در وضعیت بحران کرونا و معرفی «شبکه شاد» به عنوان یک تجربه ملی آموزش از راه دور به جامعه بین الملل نیز به طور مستمر در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار