مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی :

30 هزار دانش آموز مناطق روستایی محروم آذربایجان شرقی از آموزش های لازم برخوردار شدند

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برخورداری 30 هزار دانش آموز مناطق محروم روستایی از آموزش های لازم در قالب طرح معلم یار خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
30 هزار دانش آموز مناطق روستایی محروم آذربایجان شرقی از آموزش های لازم برخوردار شدند

جعفر پاشایی در مراسم تجلیل از معلمان بسیجی جهادی و معلم یاران آذربایجان شرقی در سالن اجلاس سپاه عاشورا بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا و لزوم قطع زنجیره انتقال، در کنار مدافعان سلامت، معلمان به عنوان مجاهدان آموزشی با طرح ابتکاری استان در قالب طرح معلم یار، در دل روستاهای دورافتاده که امکان دسترسی به اینترنت و آموزش های مجازی را نداشتند آموزش های دانش آموزان را پیگیری کردند.

او با بیان این که در تاریخ رسمی آموزش و پرورش تعطیلی سه ماهه مستمر مدارس در طول سال تحصیلی سابقه نداشته است، گفت: در این مدت معلمان استان با کار جهادی و پی گیری آموزش ها از 5 مسیر رسانه ملی، مدرسه مجازی، شبکه شاد، طرح معلم یار و توزیع درسنامه در روستاهای محروم و دورافتاده اجازه ندادند تا چراغ تعلیم و تربیت خاموش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که معلمان اراده، انگیزه و علاقه خود در مدرسه واقعی را به مدارس مجازی انتقال داده اند، گفت: در طرح معلم یار که طرح ابتکاری استان و در راستای تحقق عدالت آموزشی که مورد تاکید در سند تحول بیادین آموزش و پرورش است هزار و 700همکار فرهنگی بدون هیچ چشم داشت مالی به روستاهای دورافتاده استان که امکان دسترسی به فضای مجازی و آموزش ها را نداشتند به شکل داوطلبانه اعزام شدند و در قالب این طرح 30 هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفت.

پاشایی افزود: بعد از بازگشایی مدارس و از سرگیری فعالیت های آزمایشگاه ها و کارگاه های مدارس ادامه روشی چون شاد یا همان شبکه آموزشی دانش آموزان برای آموزش و پرورش لازم است تا در تعطیلی ها به دلیل برودت و آلودگی هوا بتوان آموزش ها را ادامه داد.

او در ادامه با بیان این که برنامه امتحانات نهایی آماده است، گفت: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که به همت معلمان و به کارگیری تمامی ابزارها و روش، تمامی محتواهای درسی آموزش داده شود تا در تاریخ آموزش و پرورش هیچ گاه چنین شبهه ای پیش نیاید که اعتبار مدرک فارغ التحصیلان این سال تحصیلی کم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خاتمه با بیان این که هیچ جامعه ای فراتر از حد معلمان خود نرفته است، ادامه داد: رسالت ما بسیار سخت و پیچیده است برای این که تربیت انسان کار سختی است، کار معلمان عشق ورزی، دلسوز ی و ارایه سرمشق است.

اصلی ترین میدان جنگ نرم دشمن، میدان آموزش و پرورش است

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در گاه دوم و پیام تبریک ایشان به مناسبت هفته معلم بیان کرد: اگر نظام اسلامی هدف متعالی دارد این هدف منطبق بر هدف تعلیم و تربیت است و این دو از هم جدایی ناپذیرند.

سردار عابدین خرم ادامه داد: معلم در تراز انقلاب، درسی را برای دانش آموزان پیش بینی و طراحی می کند تا جامعه ای با فضیلت به وجود آید.

او گفت: امروز اصلی ترین میدان جنگ نرم دشمن، میدان آموزش و پرورش است و تمامی توطئه ها و جولانگاه دشمن در این حوزه است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این که احیای جایگاه معلم، ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: جایگاه معلم به عنوان مرجع در جامعه است و اگر این گونه نباشد ظلم به نسل حاضر و آینده است.

سردار خرم ادامه داد: البته منظور از جایگاه معلم فقط از لحاظ مادی و معیشتی نیست بلکه معلم محور جامعه دینی است و لازم است تا از طریق به کارگیری ظرفیت های هنری، جایگاه معلمان را بیش از پیش احیاء کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار