ماجرای ۱۴ روز بیهوشی رئیس اورژانس کشور در پی ابتلا به کرونا

تهران (پانا) - رئیس اورژانس کشور ماجرای ۱۴ روز بیهوشی خود، در پی ابتلا به بیماری کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای ۱۴ روز بیهوشی رئیس اورژانس کشور در پی ابتلا به کرونا

پیرحسین کولیوند با حضور در یک برنامه تلویزیونی در اولین اظهارات تصویری‌ خود پس از بهبودی از کرونا اظهار کرد: از زمانی که مطلع شدیم تعدادی از هموطنانمان درگیر بیماری کرونا شده‌اند، در صف اول مقابله با بیماری ایستادیم و در تیم اورژانس کشور نیز از پیش از شیوع بیماری تمهیداتی برای تیم‌های عملیاتی ویژه اتخاذ کرده بودیم. کار ما فوریت‌های پزشکی است و از زمانی که دانشجوهای ایرانی ساکن ووهان چین به کشور بازگشتند، کار اورژانس کشور آغاز شد و در کنار وزارت بهداشت که تنها بود، ایستادیم. ۱۴ روز در حال خدمت رسانی به این دانشجویان بودیم و حتی خدمات هتلینگ در شرایط قرنطینه نیز توسط کادر اورژانس به این عزیزان ارائه می‌شد.

کولیوند ادامه داد: طبق ابلاغ وزیر بهداشت بنده در بخش لجستیک و پشتیبانی کرونا کار را آغاز کردم و روزهای ابتدایی شیوع بیماری هر دو ساعت یک بار برای شهرهای قم، گیلان و تهران تجهیزات ارسال می‌کردیم. روز جمعه‌ای که انتخابات مجلس بود با آقای لاریجانی به قم رفتیم و از بیمارستان‌ها بازدید کردیم. مرتبا در جریان بازدیدها بودم و شاید در شبانه‌روز یک یا دو ساعت استراحت داشتم.

وی تصریح کرد: روزی با احساس خستگی به بیمارستان خاتم‌الانبیا مراجعه کردم که با انجام سی‌تی اسکن مشخص شد به کرونا مبتلا شده‌ام. از ۱۱ شب همان روز به مدت ۱۴ روز بیهوش شدم و حتی در یک روز اورژانسی پزشکان از من قطع امید کردند اما خوشبختانه با دعای خیر مردم و خانواده شهدا، بهبود یافتم.

کولیوند گفت: در شرایطی که کرونا تمام کشورهای جهان را درگیر کرده‌است، ما توانستیم دستگاه ونتیلاتور تولید کنیم تا لازم نباشد مانند سایر کشورها بیماران را انتخابی درمان کنیم. بچه‌های اورژانس ۱۱۵ در بحران کرونا با وجود چهار برابر شدن تماس‌ها گمنام عمل کردند، بدون آن که کوچک‌ترین نارضایتی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار