فرماندار اسلامشهر:

ضرورت اعتماد و تفویض اختیار به مدیران شهرستانها در راستای حل مشکلات صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و اشتغال آفرینان

اسلامشهر (پانا) - جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان تهران با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، فرماندار اسلامشهر و مسئولین ادارات استان و شهرستان در سالن همایشهای فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اعتماد و تفویض اختیار به مدیران شهرستانها در راستای حل مشکلات صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و اشتغال آفرینان

در این جلسه مسعود مرسلپور؛ فرماندار اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر در سال نود و هشت بر اساس اعلام سامانه رصد اشتغال وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با تحقق ۱۵۶ درصدی سهمیه ایجاد اشتغال رتبه نخست استان تهران را به دست آورده است.

او در ادامه افزود: از همه مدیران حوزه های اقتصادی و تولیدی در استان تهران درخواست داریم با اعتماد به مدیران شهرستانی تفویض اختیار کنند، اگر در برخی از مسائل به مدیران شهرستانی اختیاراتی داده شود بسیاری از مشکلات صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و اشتغال آفرینان برطرف می‌شود.

مرسلپور با اشاره به پتانسیل های اسلامشهر در حوزه های مختلف تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر با داشتن پیشران‌های توسعه از جمله خط مترو تهران، اسلامشهر، شهرک لبنیات، پایانه صادرات گل و گیاه، بندر خشک آپرین، شهرک ماشین آلات سنگین و مرکز شیشه گری دستی و گردشگری صنعتی به عنوان یکی از شهرستان های پیشرو در جهت ایجاد اشتغال و بخش تولید می‌تواند سهم بسزایی در اقتصاد کشور را برعهده گیرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر رفع مشکلات صنعتگران بیان کرد: در سال گذشته ۱۸ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان تشکیل شد که حاصل آن ۱۱۴ مصوبه بود، از این تعداد هشتاد مصوبه اجرایی و ۳۴ مصوبه نیز در حال پیگیری است که اجرایی شدن آن منوط به همکاری و همراهی دستگاه‌های شهرستان و استان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر با اشاره به تاثیر کمبود نقدینگی در امر تولید و توسعه افزود: یکی از موانع تولید، بروکراسی زائد اداری در بانک‌ها است که با وجود تلاش‌های مدیران بانک‌ها، متاسفانه در بدنه مشکلاتی از سوی برخی از کارشناسان و دست اندرکاران به وجود می‌آید تا جایی که متقاضی دریافت تسهیلات حتی قید دریافت تسهیلات را هم می‌زند و در کنار این موانع برخی از سیستم‌های اداری استانی نیز همکاری لازم را با دستگاه شهرستانی ندارند.

مرسلپور با بیان اینکه یک مدیر باید ریسک پذیری لازم را در تمام حوزه‌ها داشته باشد و گرنه اقدامی انجام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در شرایط فعلی که دنیا در حین کرونا و پساکرونا درگیر است تحلیل کارشناسی داشته باشیم، اگر با نگاه مثبت و ایده آل و عالمانه به مسائل اشتغال زایی نگاه و فکر نکنیم، ما هم مانند کشورهایی خواهیم شد که در صف تهیه سوپ و مواد غذایی باید بایستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار