حقدوست در گفت‌وگو با پانا خبر داد

نخستین جشنواره شاهنامه‌پژوهی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی

تهران (پانا) - مدیرمسئول باشگاه ملی جوانان پژوهشگر و دبیر نخستین جشنواره سراسری شاهنامه‌پژوهی از برگزاری سالروز بزرگداشت فردوسی به صورت مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره شاهنامه‌پژوهی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی

محمدرضا حقدوست در گفت‌وگو با پانا گفت: نخستین جشنواره سراسری اینترنتی شاهنامه پژوهی با همکاری و مشارکت فرهنگسرای خانواده، پژوهشکده ادبیات اسرا، باشگاه ملی جوانان پژوهشگر، گروه هنری در آغوش سیمرغ، کانون دانش‌آموزی بنیاد فردوسی و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی منطقه ۴، با هدف گسترش و اعتلای فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی و توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان در حوزه علمی ‌پژوهشی و فرهنگی‌ هنری در کدرشته‌های نقالی، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی شاهنامه، مونولوگ و مونوپلی‌لوگ و پژوهش برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: امسال با توجه به بحران پیش آمده و شیوع ویروس کرونا موفق به برگزاری آیین بزرگداشت فردوسی مانند هر سال نشدیم و تصمیم گرفتیم تهدید را برای دانش‌آموزان سراسر کشور به فرصت تبدیل کنیم تا در ایام قرنطینگی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی به فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری نیز پرداخته شود.

حقدوست در رابطه با همکاری نهادهای مختلف گفت: نهادهای فرهنگی هنری و علمی پژوهشی بیش از پیش باید در ایام قرنطینگی پرچمدار و طلایه‌دار این عرصه باشند چراکه قرنطینگی موجب کسالت، رخوت و روزمرگی در بین دانش‌آموزان شده است و این وظیفه هر نهاد فرهنگی است که در این راستا بیش از پیش به فعالیت‌های خود ادامه بدهد و پشت سنگر مبارزه با کرونا آرامش را پایدار کنند.

مدیرمسئول باشگاه ملی جوانان پژوهشگر و دبیر نخستین جشنواره سراسری شاهنامه‌پژوهی گروه اجرایی جشنواره را پروانه دوستی (رییس فرهنگسرای خانواده)، سیده فاطمه حسینی (کارشناس مسئول فرهنگی)، علیرضا حنیفی (ناظر هنری)، مهفام امرانی (مسئول روابط عمومی و برنامه‌ریزی) معرفی کرد.

وی همچنین اعضای هیئت داوران نخستین جشنواره شاهنامه پژوهی را علیرضا حنیفی (پیشکسوت تئاتر آیینی و حماسی)، پرستو یمینی (عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی)، راهب عارفی (رییس پژوهشکده ادبیات اسرا)، محمدشایان طهماسب پور (کارگردان و بازیگر تئاتر)، رضا عربشاهی (کارگردان و کارشناس ادبیات نمایشی)، محمدرضا حقدوست (مدیرمسئول باشگاه جوانان پژوهشگر) نام برد.

به گفته حقدوست علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را در قالب ویدئو به مدت ۳ تا ۵ دقیقه و حداکثر تا پایان ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به سامانه روابط عمومی ارسال کنند و اسامی برگزیدگان در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان و ادبیات پارسی اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: به نفرات برگزیده علاوه بر جوایز نفیس، لوح تقدیر، گواهی حضور در جشنواره سراسری و عضویت یکساله رایگان در باشگاه ملی جوانان پروهشگر، سهمیه حضور رایگان در کارگاه‌های علمی ‌پژوهشی و فرهنگی‌ هنری تعلق می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار