هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ۱۶ استان کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد رنگ از وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در ۱۶ استان کشور طی امروز (۱۷ اردیبهشت) خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ۱۶ استان کشور

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا امروز (۱۷ اردیبهشت) در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، غرب یزد، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود. فردا (۱۸ اردیبهشت) نیز وزش باد شدید در استان‌های البرز، تهران، سمنان، مرکزی، قم، اصفهان و خراسان رضوی ادامه دارد.

از این‌رو سازمان هواشناسی توصیه کرده است که سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

این سازمان در ادامه هشدار خود از تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد خبر داده است.

بر این اساس فردا (۱۸ اردیبهشت) این شرایط جوی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال کردستان دور از انتظار نیست.

روز شنبه (۲۰ اردیبهشت) نیز بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شرق کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات زاگرس در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال شرق خوزستان ادامه دارد.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد. به همین دلیل از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها وصعود به ارتفاعات خودداری و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار