افتخارآفرینی معلمان شهرستان شهریار در طرح جلوه های ویژه معلمی

 شهریار (پانا) - معاون توسعه پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش شهریار از افتخارآفرینی معلمان شهرستان شهریار در طرح جلوه های ویژه معلمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
افتخارآفرینی معلمان شهرستان شهریار در طرح جلوه های ویژه معلمی

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهریار، همزمان با هفتۀ گرامیداشت مقام معلم، بهلول علائی، معاون توسعه پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش شهریار و مسئول دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به تمامی معلمان، به ویژه همکاران تلاشگر شاغل در منطقه، به تشریح فعالیت های این ستاد پرداخت و گفت: ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان شهریار به ریاست فرماندار شهرستان و تعیین مرکز آموزش نیروی انسانی به عنوان دبیرخانه این ستاد، پس از دریافت شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه آغاز به کار کرد و با ارسال دستورالعمل به مدارس از همکاران خواست برای شرکت در برنامه تکریم مقام معلم، مدارک امتیاز آور خود را به دبیرخانه این ستاد ارسال نمایند و پس از دریافت مدارک مذکور، تیم داوری نسبت به بررسی مستندات و امتیاز دهی به همکاران اقدام کرد.

مسئول دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم افزود: بر اساس شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه در سال تحصیلی 99- 98 ، منطقه شهریار مجاز بود حداقل 34 و حداکثر 68 نفر را به عنوان معلمان نمونه منطقه شهریار انتخاب و معرفی نماید که علی رغم تنگنای مالی موجود و با نظر مثبت و نگاه ویژه ای که اعضای محترم ستاد به ویژه مدیر منطقه در خصوص استفاده از حداکثر سهمیه به منظور انتفاع تعداد بیشتری از همکاران داشتند، مقرر گردید ۶۸ نفر از همکاران به عنوان معلمان نمونه منطقه ای انتخاب شوند. همچنین، هفت نفر از همکاران که حائز بیشترین امتیاز بودند به عنوان معلمان نمونه استانی انتخاب و معرفی شدند.

علائی با اظهار تاسف از اینکه به دلیل پیشگیری از مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، برگزاری مراسم متمرکز منطقه ای به منظور تجلیل از معلمان نمونه منطقه ای و استانی میسر نشد، خاطرنشان کرد همکاران ما در ستاد بزرگداشت مقام معلم در تلاشند تا به نحو دیگری از همکاران برگزیده با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل نمایند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح جلوه های ویژه معلمی در شهرستان شهریار بیان کرد: در کنار برنامه امتیاز دهی و انتخاب معلمان نمونه استانی و منطقه ای، طرح جلوه های ویژه معلمی نیز امسال با تاکید بیشتر در دستور کار ستاد قرار گرفت و خوشبختانه تعداد سه نفر از همکاران ما در قالب طرح جلوه های ویژه معلمی در سطح استان انتخاب شدند و به عنوان جزئی از مجموعۀ مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شهریار افتخار داریم که اعلام نمائیم سه نفر از کل چهار نفر منتخب استانیِ طرح جلوه های ویژه معلمی در سال تحصیلی جاری به منطقه شهریار تعلق دارد. از این بابت خداوند منان را شاکریم و برای این عزیزان در ادامه مسیر افتخارآمیزشان توفیقات بیشتر آرزومندیم.

بهلول علائی بیان کرد: همکاران ما در کسوت معلمی به ویژه در ایامی که اپیدمی کرونا در کل دنیا اتفاق افتاده است جلوه های تازه ای از ایثار و از خودگذشتگی و روحیه معلمی را به نمایش گذاشته اند و مساعدت تعدادی از همکاران در تهیه دستگاه های هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت، فعالیت آموزشی مضاعف در فضای مجازی برای جلوگیری از وقفه تحصیلی دانش آموزان، حضور داوطلبانه در منزل دانش آموزان بی بضاعت، ارتباط با اولیا و دانش آموزان و ارائۀ خدمات آموزشی و مشاوره ای به آنها به شکلی فراتر از وظایف قانونی شان، تجهیز مدرسه با هزینه شخصی و انواع فعالیتهای خیرخواهانۀ دیگر نمونه هایی از این فداکاریها است.

او گفت :بر همه ما به عنوان آحاد جامعه لازم و واجب است که به انحاء مختلف از تلاش ها و همت والای این عزیزان قدردانی کنیم. بنده ضمن تبریک دوبارۀ هفته معلم به تمام پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و به ویژه همکاران خودم در آموزش و پرورش منطقه شهریار، برای تمامی این عزیزان سلامتی، بهروزی و کامیابی آرزو می کنم و امیدوارم همواره در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت موفق و پیروز باشند.

خبرنگار: سارا وثاق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار