عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت وگو با پانا مطرح کرد؛

فعالیت مافیای دارو در کشور/برخی از داروهای دپو شده در کمرگ فاسد می‌شود

خبرگزاری پانا: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وجود مافیای دارو در کشور خبر داد و گفت:برخی از بیماران داروهای خود را در معتبرترین داروخانه ها پیدا نمی کنند و در ناصر خسرو با سه برابر قیمت تهیه می کنند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی حیاتی برای بیماران در کشور، افزود: در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر کمبود دارو در کشور بسیار به گوش می‌رسد و این مهم در شرایطی است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رفع این معضل سخن به میان آورده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر معضل کمبود دارو درکشور محسوس است و بیماران برای تهیه دارو با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

بیماران سرطانی و خاص با کمبود دارو دست وپنجه می زنند

وی با بیان اینکه علاوه بر معضل کمبود دارو، تاخیر در ارایه دارو، بیماران را با مشکلات جدی روبرو کرده است، تصریح کرد: گاهی دارو با تاخیرهای چند ماهه به دست بیماران می‌رسد و این امر برای بیماران سرطانی و خاص مشکل ساز شده است.

برخی از داروهای دپو شده در کمرگ فاسد می شوند

خضری نبود مدیریت درست در ترخیص داروهای دپو شده در گمرک را از علت‌های اصلی کمبود دارو در کشور دانست و اظهار کرد: به علت معطلی برخی از این داروها در گمرک، مهلت تاریخ مصرف آنها در معرض خطر بود که همه این اتفاقات از مدیریت ناکارآمد نشات می‌گیرد.

بانک مرکزی مقصر است

وی با انتقاد از بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی با حذف ارز مرجع و اختصاص ارز مبادله‌ای وضعیت دارو را با چالشی جدی مواجه ساخته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: تهیه دارو در بازار ناصرخسرو نشان دهنده وجود مافیای دارو و نبود نظارتی قوی برای جلوگیری از فعالیت این گروه‌ها است که متاسفانه چند سالی است شاهد آن هستیم که این مافیا بازار دارو را در دست گرفته و مانع از رسیدن درست و به موقع دارو به دست بیماران می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار