وقوع زلزله 5.1 ریشتری در لرستان

تهران (پانا) - زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ظهر چهارشنبه حوالی فیروزآباد استان لرستان را لرزاند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
وقوع زلزله 5.1 ریشتری در لرستان

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور، این زمین لرزه در ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه به وقوع پیوست. موقعیت مرکز این زمین لرزه طول جغرافیایی ۴۸.۰۸ و عرض جغرافیایی ۳۳.۷۵ درجه و در عمق ۷ کیلومتری زمینگزارش شده است.

نزدیک ترین شهرها به محل وقوع این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری فیروزآباد(لرستان)، ۲۱ کیلومتری الشتر(لرستان) و ۲۱ کیلومتری سراب دوره(لرستان) و نزدیکترین مراکز استان ها به این منطقه نیز ۳۹ کیلومتری خرم آباد و ۱۱۲ کیلومتری کرمانشاه ثبت و گزارش شده است.

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام دو گروه ارزیاب اعزام سریع هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده فیروزآباد و الشتر واقع در استان لرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی فیروزآباد و الشتر واقع در استان لرستان بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان لرستان دستورات لازم ستادی برای اعزام گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی توضیح داد: با اعزام این گروه‌های واکنش سریع امدادی به کانون این زمین لرزه مراحل ارزیابی از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار