رخشانی‌مهر: تحول در مدرسه سازی از مهم‌ترین برنامه‌های نوسازی مدارس کشور است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه اهتمام دولت در برنامه‌های مدرسه‌سازی جزو اقدامات کم نظیر است، تاکید کرد به طور جدی تحول در مدرسه سازی را جزو اولویت‌های خود می‌دانیم.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: تحول در مدرسه سازی از مهم‌ترین برنامه‌های نوسازی مدارس کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور ضمن گرامیداشت مقام معلم و قدردانی از جهاد مبارک علمی معلمان کشورمان بیان کرد: در آستانه روز ملی تکریم خیرین، یاد خیرین نیک اندیش مدرسه ساز را هم گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: امروز مردم از آموزش و پرورش علاوه بر تحول در محتوا و شیوه‌های یاددهی و یادگیری، تحول در فضا و تجهیزات را هم مطالبه می‌کنند. به همین علت ما در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با توصیه و تاکید وزیر آموزش و پرورش، تحول در مدرسه سازی را به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های مدرسه سازی، در تاریخ مدرسه سازی اگر بی نظیر نبوده کم نظیر است و این خبر مسرت بخش را اعلام می‌کنم که در پرتو این توجه، برچیده شدن مدارس خشتی و گلی که رویای بسیاری از دلسوزان نظام تعلیم و تربیت بوده با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان جامه عمل پوشانده است.

رخشانی‌مهر افزود: این اتفاق مبارک در شرایطی رخ داده که این مدارس عموماً در مناطق مرزی و صعب العبور قرار داشته و در برخی موارد برای جابجایی مصالح نیازمند هماهنگی با حداقل چند حوزه امنیتی و یا هلی برد آن بوده ایم؛ در مهرماه سال 97 بیش از 1000 کلاس درس خشتی و گلی در کشور وجود داشت که بیشترین آن در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد قرار داشتند.

رشد بی‌سابقه اعتبارات پروژه‌های نیمه کاره را تعیین تکلیف کرد

وی ادامه داد: پروژه‌های آموزشی که بین۱۰ تا ۱۵ سال بلاتکلیف رها شده بودند و موجبات نگرانی و دلسردی خیران و هدر رفت بیت‌المال را فراهم ساخته بود، کم نبود؛ تلاش وزیر آموزش و پرورش و رشد بی سابقه اعتبارات عمرانی این سازمان باعث شد تا تعیین تکلیف این پروژه‌ها به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تقریباً امروز هیچ پروژه نیمه تمام بلاتکلیف و بر زمین مانده‌ای که از محل منابع ملی یا مشارکتی شروع شده باشند، نداریم و با هدف اجرای سند تحول بنیادین به جای ساخت مدارس کوچک، ساخت مجتمع‌های آموزشی را آغاز کرده‌ایم که همزمان با بازگشایی مدارس، شاهد افتتاح برخی از آنها خواهیم بود.

رخشانی‌مهر در پایان ضمن تشکر از حمایت‌ سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هنوز ۳۰ درصد مدارس ما غیر ایمن هستند، این وعده را می‌دهم که تا پایان سال شاهد افتتاح ۱۴ هزار کلاس درس و حضور بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در کلاس‌های ایمن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار