سهیل مهدی: نامزدی برای میزبانی جام ملت‌ها 2027 نقشه راه پیشرفت فوتبال ایران است

تهران (پانا) - سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر فوتبال ایران معتقد است اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا در سال 2027 استراتژی درست و اصولی است که منجر به پیشرفت و توسعه امکانات در کشور می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۶۱۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سهیل مهدی: نامزدی برای میزبانی جام ملت‌ها 2027 نقشه راه پیشرفت فوتبال ایران است

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، سهیل مهدی با بیان این موضوع اظهار داشت:مسئله اعلام آمادگی بر میزبانی در واقع یک استراتژی کاملاً درست و اصولی است که املا کمبودها و نواقص ما را بیش از هر زمان دیگری به خودمان نشان می‌دهد و باعث می‌شود برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ اضافه کرد: امکانات و داشته‌های فوتبال ایران با گذشت زمان قطعاً بهتر از گذشته شده و همچنان باید به فکر پیشرفت و توسعه در این بخش باشیم. البته با توجه به معیارها و الگوهای کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید فکر کنیم ما فاصله عجیب و غیر قابل تصوری با این استانداردها داریم و هرگز نمی‌توانیم به سطح مطلوب برای میزبانی از جام ملت‌ها یا تورنمنت‌های مشابه برسیم. در واقع این یک نقشه راه است که ما را به پیشرفت و توسعه مطلوب فوتبال ایران در 7 سال آینده می‌رساند.

مهدی اضافه کرد:از نظر شرایط هتل‌ها و ورزشگاه‌ها باید بگویم در بعضی از شهرهای کشور مثل تهران ، اصفهان ، تبریز و مشهد هتل‌هایی داریم که از امکانات اقامتی برخی کشورهای آسیایی به مراتب بهتر و مناسب‌تر است. به طور قطع این شهرها از نظر هتلینگ مورد تائید AFC قرار می‌گیرند. بعضی از ورزشگاه‌های ما هم مثل استادیوم آزادی ، ورزشگاه امام رضا(ع) ، مجموعه فولاد آرنا و همین‌طور نقش‌جهان قطعاً با تغییرات جزئی می‌توانند میزبان چنین رویدادی باشند. با این وجود استادیوم‌های جدید دیگری در شیراز و کرمان هم ساخته شده که می‌توانند تکمیل و تجهیز شوند. به طور کلی این‌طور نیست که AFC همین امروز از کشور میزبان 8 ورزشگاه آماده برای میزبانی بخواهد. طبیعتاً هر کشوری که تائید شود 7 سال فرصت خواهد داشت و ما با توجه به شرایط و امکانات موجود از این برنامه عقب نیستیم. شما اگر به جام ملت‌های 2019 امارات نگاه کنید 5 ورزشگاه ظرفیت کمتر از 20 هزار نفر داشته و این‌طور نیست که نیاز به ساخت 8 استادیوم 100 هزار نفری در اندازه آزادی داشته باشیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان گفت:کسب میزبانی جام ملت‌ها قطعاً آسان نخواهد بود اما این اتفاق وابسته به فدراسیون فوتبال یا تنها وزارت ورزش نیست ، پروژه عظیمی است که باید به عنوان یک هدف ملی شناخته شود و با کمک دولت و مجلس محترم ، شهرداری‌ها و وزارت‌های مربوطه یک حرکت عظیمی برای تحقق این امر آغاز شود. جامعه فوتبال در این مسیر نقش حمایتی داشته باشد و با تأکید بر اهمیت رسیدن به چنین موفقیت بزرگی کمک کند تا با گرفتن میزبانی امکانات فوتبال کشور توسعه و پیشرفت پیدا کند ، اتفاقی که شایسته فوتبال مستعد ایران است و می‌تواند انقلابی در پیشرفت فوتبال کشور محسوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار