مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش:

استفاده از فناوری‌های نوین در توزیع عدالت آموزشی بسیار کارساز است

آموزش صرفاً در مکان فیزیکی مانند مدرسه اتفاق نمی‌افتد و در این راستا می‌توان از وسایل فناورانه مانند گوشی‌های هوشمند در مسیر آموزش الکترونیک استفاده کرد

تهران (پانا) - مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش یکی از مصادیق آموزش غیر حضوری را آموزش الکترونیک عنوان و تاکید کرد عدالت آموزشی یک مفهوم گسترده است و استفاده از فناوری‌های نوین در توزیع عدالت آموزشی بسیار کارساز است و اهمیت بسیار دارد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از فناوری‌های نوین در توزیع عدالت آموزشی بسیار کارساز است

برنامه «زیر رادیکال» رادیو گفت‌وگو با موضوع عدالت آموزشی و دسترسی فراگیر و مناسب به آموزش و پرورش رایگان و با حضور گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش به روی آنتن رفت.

گودرز شاهمرادی در آغاز با بیان اینکه عدالت در ادبیات دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از ارکان دین اسلام است، گفت: عدالت آموزشی یکی از مسائل اصلی و نیازهای مهم جامعه است و در قوانین به ویژه قانون اساسی به رفع نیاز آموزشی از سوی نهادهای حاکمیتی اشاره شده است.

وی به آموزش و پرورش و جایگاه آن در حوزه عدالت آموزشی اشاره و بیان کرد: این وزارتخانه به عنوان یک نهاد ذیل دولت، مکلف است زمینه تحصیلات و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی را برای همه آحاد جامعه در سطح عموم فارغ از جنسیت، قومیت و زبان فراهم کند.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش به توجه ویژه سند بنیادین آموزش و پرورش در زمینه بسط عدالت آموزشی اشاره و عنوان کرد: در راهبرد کلان چهار سند، توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق مختلف و تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی در ادامه درباره نقش آموزش الکترونیکی و از راه دور در تحقق عدالت آموزشی توضیح داد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر تنوع بخشی محیط‌های یادگیری و تعلیم و تربیت تأکید فراوان شده است.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه پس از انقلاب اسلامی، کارهای زیادی برای تحقق عدالت آموزشی صورت گرفته، عنوان کرد: در این راستا روش‌های مختلفی برای جذب دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گرفته که ایجاد مدارس شبانه روزی از جمله آن‌ها است.

وی اشاره کرد: از سال 1375 یکی از تصمیماتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتخاذ شد، روش دیگر آموزشی به نام آموزش از راه دور و با انعطاف بیشتر در زمان و مکان و همچنین روش‌های آموزش است. بسیاری از کودکان قادر به حضور در مدارس نیستند مانند فرزندان کار و افرادی که در مناطق محروم حضور دارند.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش یکی از مصادیق آموزش غیر حضوری را آموزش الکترونیک عنوان کرد و افزود: استفاده از فناوری های نوین در توزیع عدالت آموزشی بسیار کارساز است و اهمیت بسیار دارد.

وی عنوان کرد: عدالت آموزشی یک مفهوم گسترده است و از سوی دیگر محدودیت امکانات، تجهیزات و منابع مالی داریم و در عین حال نیازهای متعدد و نامحدود داریم. بنابراین نمی‌توان همه تکالیف را بر عهده آموزش و پرورش گذاشت و بخشی از تکالیف نیز بر عهده دانش‌آموزان و دیگر نهادها است.

شاهمرادی «آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه» را شعاد آموزش الکترونیک و از راه دور اعلام کرد و گفت: استفاده از آموزش الکترونیک با توجه به پیشرفت‌های متعددی که در فناوری اتفاق می افتد، سهل شده است و حتی در بسیاری از مناطق که گمان می‌کنیم جز مناطق محروم نیز محسوب می‌شوند هم بسیار آسان از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: تغییر رویکرد در آموزش و یادگیری مهم تر از ابزارها در آموزش الکترونیک و از راه دور است. در واقع باید ذهن را متوجه این موضوع کنیم که آموزش صرفاً در مکان فیزیکی مانند مدرسه اتفاق نمی‌افتد و در این راستا می‌توان از وسایل فناورانه مانند گوشی‌های هوشمند در مسیر آموزش الکترونیک استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار