افتتاح رسمی شبکه آموزشی شاد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور

رشت (پانا) - مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی و افتتاح رسمی شبکه شاد به صورت ویدئو کنفرانس با همراهی رییس جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح رسمی شبکه آموزشی شاد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان، دکتر حسن روحانی در این مراسم ، باتاکید بر مقام و جایگاه شامخ معلم و همراهی آغاز خلقت بشر با تعلیم خداوند ، گفت : خداوند نخستین معلم بشر بود و آموختن مسیر خرد و حکمت ، پیامبران را نیز در زمره معلمان قرار داده است.
وی در ادامه قدردانی از تلاش و زحمات معلمان را بسیار سخت دانست و افزود : بخش اعظم آنچه انسان ها از زندگی ، اخلاق ، تربیت و دانش دارند ، از آموزش و پرورش و معلمان است.
رییس جمهور همچنین ریشه و رکن تعالی انسان را نتیجه کار آموزش و پرورش و معلمان در کلاس های درس عنوان کرد و گفت : آموزش از طریق فضای مجازی و تلویزیون حداقل کاری بود که میشد انجام داد و قطعا جای کلاس درس با حضور معلم را نخواهدگرفت.
دکتر حسن روحانی باتاکید بر توجه ویژه به سلامت دانش آموزان در مدارس ، افزود : در ایام مواجهه با بیماری کرونا باید بیش از پیش بر سلامت اعضای جامعه به ویژه دانش آموزان و سلامت و ورزش آنان اهمیت داد.
استاندار گیلان هم در این مراسم ، همه قشرهای جامعه را مدیون معلمان دانست و گفت : تلاش معلمان برای آموزش دانش آموزان و آینده سازان کشور همچون عبادت است.
ارسلان زارع با تاکید بر اعتبار و جایگاه والای تزکیه و معلمان در جامعه ، افزود : آموزش و پرورش بالاترین نهاد اجتماعی و حلقه اتصال نظام با خانواده هاست.
وی آموزش و پرورش و به ویژه معلمان را نمونه های بارزی از اهتمام و توجه به توسعه و تعالی کشور در دوران های مختلف عنوان کرد و گفت : در دوران شیوع بیماری کرونا هم نمونه های بسیاری از این قشر زحمتکش را شاهد بودیم که به رغم تعطیلی ها اجازه ندادند در فرآیند آموزش وقفه ای ایجاد شود.
استاندار معلمان را مهمترین رکن و قوه ی اثربخش تغییر در زندگی ، فرهنگ ، و جامعه دانست و افزود : امروزه با تغییرات سریعی که در دنیا درحال اتفاق است باز هم معلمان می توانند با نقش آفرینی موثر ، دانش آموزان را به انسان هایی خلاق ، پرسشگر و امید آفرین تبدیل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم با اشاره به اتصال 20 هزار کلاس درس استان به شبکه شاد ، شبکه آموزش دانش آموزان در فضای مجازی ، گفت : بیش از 94 درصد دانش آموزان گیلان از این طریق آموزش دیده اند.
نادر جهان آرای ، بااشاره به انتخاب و معرفی 454 معلم برتر از شهرستان ها ، نواحی و مناطق مختلف آموزش و پرورش استان ، افزود : در این مراسم از 6 نفر از معلمان نمونه هم که از استان انتخاب و به کشور معرفی شدند تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار