شناسایی 54 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس

شیراز(پانا)-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی یک هزار و 427 نمونه جدید در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس و شناسایی 54 مورد جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 54 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس

«عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبرنگاران گفت: با شناسایی افراد جدید، آمار مبتلایان در استان به سه هزار و 846 بیمار افزایش یافت.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز سه هزار و 366 نفر اعلام کرد.

به گفته او، طی روز گذشته تاکنون، چهار نفر از مبتلایان، شامل دو سالمند و دو بیمار با علایم زمینه ای جان خود را از دست داده اند که بر این اساس، آمار موارد فوتی ناشی از کروناویروس در فارس به 91 نفر می رسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تفکیک موارد ابتلای روز گذشته تاکنون در استان، بیشترین آمار را مربوط به شیراز با 28 مورد اعلام کرد و گفت: مرودشت با هشت مورد؛ قیروکارزین با دو مورد؛ آباده، اقلید و استهبان هرکدام با یک مورد، در ردیف‌های بعدی جای گرفته و دیگر موارد ابتلا نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

دکتر همتی با اعلام وضعیت شهرستان های استان فارس در زمینه ابتلا به کووید 19 از سوی ستاد مرکزی کرونا گفت: شیراز؛ جهرم؛ فسا؛ لار؛ گراش؛ مرودشت؛ کازرون؛ استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد و دیگر شهرستان های استان در وضعیت سفید هستند.

او تاکید کرد: اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان‌ها به منزله رعایت نکردن موازین بهداشتی نیست، چرا که شرایط به صورت هفتگی می تواند متغیر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار