مدل شیراز در مستندسازی فعالیت‌های دانشگاه تدوین و به مراجع علمی دنیا ارایه شود

شیراز(پانا)-نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تقویت کمیته مستندسازی و تدوین مدل شیراز در مستندسازی فعالیت‌های ستاد بحران دانشگاه برای ارایه به مراجع بین المللی همراه بود.

کد مطلب: ۱۰۶۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر مهرزاد لطفی با بیان اینکه باید مدل شیراز در مستندسازی فعالیت‌های ستاد بحران دانشگاه تدوین و به مراجع بین المللی ارایه شود از معاونان دانشگاه خواست نمایندگانی برای همکاری با کمیته مستندسازی اقدامات دانشگاه مشخص و بر حضور آنها در نشست‌های این کمیته برای تکمیل و تدوین مستندسازی ها تاکید کنند.

دکتر لطفی در ادامه با تاکید مجدد بر اهمیت انجام واکسیناسیون نوزادان و کودکان، از کاهش مراجعه خانواده‌ها در این زمینه با توجه نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی در این زمینه با مشارکت صدا و سیما و رسانه‌های جمعی را در دستور کار اعضای کارگروه اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه قرار داد.

او در ادامه با گرامیداشت روز جهانی ماما، آمار آزمایش ها و نمونه گیری‌های انجام شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا را ارزیابی و از تلاش مجموعه سلامت فارس به ویژه فعالیت و اقدامات انجام شده در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته استان تقدیر کرد.

در این نشست مواردی مانند پیگیری برای تهیه و استفاده از مُهرهای سنگی در مساجد با توجه به بازگشایی مساجد در شهرهای با وضعیت سفید، تقدیر از کارگروه مستندسازی ستاد و اضافه شدن تعدادی از اساتید به این کارگروه و تهیه و تدوین مدلی از اقدامات انجام شده در شیراز، تهیه فیلم های مستند از فعالیت های دانشگاه در مقابله با کووید۱۹ بررسی و مصوب شد.


معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های کمیته مستندسازی ستاد مدیریت کووید۱۹ دانشگاه به اعضای ستاد ارایه داد.

محمدرضا کریمی با بیان اینکه این کمیته از دوازدهم فروردین تشکیل شده، از برگزاری هفده نشست رسمی و هفت نشست کارشناسی در راستای مستندسازی اقدامات دانشگاه خبر داد.

کریمی خروجی این نشست‌ها و برنامه‌های کمیته مستندسازی را شامل مواردی مانند تهیه گزارش مصور اقدامات دانشگاه برای ارسال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تهیه گزارش تجربیات سازمان ها و بخش‌های توسعه در اپیدمی کووید۱۹ عنوان کرد.

او تنظیم و ویرایش دوم گزارش مصور اقدامات دانشگاه و مستند سازی اجرای ایده‌های ثبت شده در زمینه کروناویروس را از برنامه‌های آینده این کمیته برشمرد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: یکی از دلایل موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا این است که بسیاری از این برنامه‌ها از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا زودتر از سایر استان‌ها و حتی پیش از ابلاغ از سوی ستاد ملی مقابله به کرونا تصمیم گیری و اجرا شده است.

در ادامه این نشست گزارش تحلیلی و آماری از کروناویروس و وضعیت استان فارس با تحلیل داده های سامانه corona lab از سوی عضو کارگروه علمی ستاد مدیریت کووید۱۹ دانشگاه به حاضران ارایه و مدیران ارشد دانشگاه در این زمینه تبادل نظر کردند.

در این گزارش از اجرای مناسب حفاظت شخصی کارکنان و کادر درمانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به داده‌های آماری خبر داد.

دکتر علیرضا میراحمدی زاده یکی از مهمترین روش‌های انتقال ویروس کرونا و ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ را سفرهای غیرضروری عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار