برگزاری شورای پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - جلسه شورای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری شورای پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی، گفت: نقش بی بدیل معلم در پیشرفت و توسعه جامعه بر کسی پوشیده نیست و در این میان نقش معاونین و مربیان پرورشی قابل توجه است.
وی افزود: ماه رمضان ماه تقویت اراده است و فرصت طلایی برای خودشناسی، خود مراقبتی و ایجاد تغییر و تحول درونی است. ماه آشتی با ذات اقدس خداوند است. باید از خود شناسی به خدا شناسی برسیم.
علمی خاطر نشان کرد: ماه رمضان فرصت برنامه ریزی و نظم است. همچنان که ورود و خروج به ماه رمضان را با نظم و ترتیب خاصی انجام می دهیم، باید این کار را در تمام امور زندگی ادامه دهیم. اسلام دین تسلیم محض خدا بودن است.
این مقام مسئول، ماه رمضان را ماه رفع کدورت ها عنوان کرد وادامه داد: ارتباط ما با دانش آموزان، اولیا و همکاران صمیمی و تربیتی باشد. نگاه خصمانه شکننده و آسیب زاست. در تربیت انسان نگاه حزبی و سیاسی هیچ معنایی ندارد. در کارها با هم همراهی و همکاری بیشتری داشته باشید.
علمی همچنین رمضان را ماه صبوری و قناعت خواند و افزود: معلمان باید الگوی صبوری باشند، زیرا که تربیت به زمان طولانی نیاز دارد.تربیت با علم ، معرفت و تجربه خاصانجام میگیرد. افسردگی با صبوری از بین می رود و دلتنگی ها کم می شود. قناعت رفتار و مناعت طبع را برای تمرین کنیم.

وی گفت: شکر کنیم که نعمتی به نام امنیت داریم امنیت نیست. زیرا بدون آن ایمان از بین می رود و بعد از امنیت باید به تقویت ایمان بپردازیم.
علمی افزود:ما مربیان برای اینکه در ماموریتهای محوله به اوج هدف برسیم و خستگی و سستی ما را از رسیدن به اهدافمان باز ندارد باید لحطه به لحطه به تقویت ایمانمان بپردازیم.به سه کلمه هدایت ، حمایت و نجات باید زیاد اعتقاد داشته باشیم تا بتوانیم با تخصص کافی و دید کافی به همکاران یاری برسانیم و تمام برنامه ها به نحو احسن انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه نعمت سلامتی جزو بزرگترین نعمتهای خداست گفت:منظور از سلامتی فقط سلامتی جسمی نیست؛ بلکه سلامتی روابط، عقیده، گفتارو اندیشه و دوری از افکار شیطانی است. گفتار و اندیشه سلامت به وجود آوریم و از رفتارهای کذایی دوری کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: اساس آموزش و پرورش ساختن ماشین نیست بلکه ساختنانسان استو مهمترین ماموریت نهاد امور تربیتی بستر سازی و جاری سازی تفکر اسلامی در سطح آموزش و پرورش و تربیت انسانی کامل و فهیم و اثر بخش در جامعه است.
وی خاطر نشان کرد : تمامی مربیان باید چیستی و چرایی تربیت را بدانند و در راستای ترویج ساحتهای شش گانه آموزش و پرورش عمل کنند.

علمی با بیان اینکه در ایام کرونایی با تمام قوا فعالیتهای خود را ادامه می دهیم افزود:در فضای مجازی با دانش آموزان در ارتباط هستیم و در این راستا سازمان دانش آموزی و دیگر تشکلها باید در کنار معاونت پرورشی باشند.از سازمان دانش آموزی می خواهیم تا آموزشهای لازم در مورد نحوه تولید محتوی با ایجاد کارگاه آموزش تولید محتوی به همکاران ارائه دهند و عهده دار فعالیتهای گروهی در شبکه شاد و فضای مجازی باشند.
وی با اشاره به مسابقات قرآن ، عترت و نماز وسابقات فرهنگی گفت: برنامه درسهای از قرآن همه ساله با ۱۸ برنامه از ۲۰ مهر ماه تا ۲۰ اسفند ماه اجرا می شود و ۵ جلسه انتخاب و آزمونی از دانش آموزان اخذ شده و جوایزی اهدا می شد.ولی امسال با توجه به اینکه مدارس به علت خطرات بیماری کرونا تعطیل است ،آزمون درسهایی از قرآن وتمامی مسابقات قرآن، عترت و نماز و تمامی مسابقات فرهنگی بصورت مجازی برگزار خواهد شد که تجربه ای خاص است که قطعا مورد استقبال دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان تاکیدات لازم را برای پیگیری برنامه اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان، پیگیری شدید تامین نیروی انسانی مدارس برای سال تحصیلی آینده، هدایت تحصیلی و توجه به آسیب های اجتماعی کرونا را خواستار شد.
مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در ادامه این جلسه با بیان مشکلات این سازمان گفت: در سامانه های تسما و نظارت برنامه ها و شاخص های زیادی برای این سازمان در نظر گرفته شده است و این جزئی از قسمت اعظم فعالیتهای سازمان دانش آموزی است.
وی افزود: سازمان دانش آموزی با راه اندازی کانال سازمان دانش آموزی استان درفضای مجازی توانسته است برنامه های سازمان را به خانه ها ببرد. کانال سازمان دانش آموزی استان فرا استانی عمل کرده و در سطح کشور شناخته شده است.
علیزاده خاطر نشان کرد: ما معتقدیم باید برنامه های متنوع و به روز تولید کنیم و مخاطب شناس باشیم و سعی کنیم محتوای های تولید شده در برگیرنده طیف وسیعی از دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی و گروه های سنی باشد.
وی در پایان از تمامی همکاران معاونت پرورشی خواست نهایت همکاری بین بخشی را با سازمان داشته باشند تا این سازمان در رسیدن به اهدافش موفق گردد.


شایان ذکر است در این جلسه از همکاران این معاونت تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار