در جلسه ستاد شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش؛

کاظمی: کمیته توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش فعالیت‌های جدی‌تری را دنبال خواهد کرد

تهران (پانا) - اولین جلسه ستاد شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با حضور اعضا و نمایندگان بخش‌های مختلف برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: کمیته توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش فعالیت‌های جدی‌تری را دنبال خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی ، در اولین جلسه ستاد شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش که با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد امور شاهد و ایثارگران این وزارتخانه و حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر اعضای ستاد برگزار شد محورهای مختلفی بحث و تبادل نظر شد.

علیرضا کاظمی در ابتدای جلسه ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان گفت: مهمترین نکته در این ستاد بحث و بررسی پیرامون ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس شاهد در تابستان پیش رو است. دستورالعمل کلی به استان‌ها ابلاغ شده است که مسئولیت آن با معاونت ابتدایی است اما پیرامون برخی تغییرات باید تبادل آرا صورت گیرد.

کاظمی افزایش شهریه و امتیاز ایثارگری را از جمله موارد مورد بحث دانست و افزود: با وجود تورمی که در کشور وجود دارد و این مدارس نیز مشمول هزینه‌هایی هستند باید برای افزایش شهریه و میزان این افزایش صحبت کنیم زیرا شرایط کشور شرایط عادی و معمولی نیست باید اولیا و مدارس هر دو در نظر گرفته شوند.

در ادامه کاظمی به تشکیل کمیته توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هرچند از قبل هم در آموزش و پرورش فعالیت‌های ارزشی بسیاری مانند یادواره 40 هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در 40 هزار مدرسه، اردوی زیارتی راهیان نور و اردوی شمیم نور انجام شده است اما این کمیته با استقرار در معاونت پرورشی و فرهنگی فعالیت‌های جدی‌تری را دنبال خواهد کرد.

در ادامه جلسه رزاقی، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گفت: مهمترین دغدغه ما تقویت جامعه ایثارگری در مدارس شاهد است زیرا با وجود بالا رفتن سن رزمندگان و خانواده شهدا این جامعه با کاهش روبه‌رو شده است اما برای این افزایش تدابیری داشتیم که از آن جمله ارائه خدمات به نوه جامعه ایثارگران و همچنین جانبازان است.

او گفت: دستورالعمل کلی ثبت‌نام در مدارس شاهد در سامانه سجا وجود دارد و همه خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سامانه از این مقرارت آگاه شوند زیرا علاوه بر احراز علمی در مدارس شاهد یک سری امتیازات دیگر نیز مد نظر است.

رزاقی در ادامه به کمبود مدارس شاهد در برخی استان‌ها اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکل پیشنهاد شده است مدارس شاهد به صورت دوره‌ای اداره شوند اما باید برای آنها شروطی را لحاظ کرد زیرا امکان اضافه کردن مدارس شاهد را نداریم.

در این جلسه پیرامون موضوعات مطرح شده هر یک از نمایندگان بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و همچنین نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار