استاندار گیلان:

تلاش برای افزایش 10 درصدی کشت ماشینی برنج در گیلان

استاندار گیلان در بازدید از بانک نشاء روستای کوشال لاهیجان اعلام کرد: تلاش می شود تا امسال مکانیزاسیون کشاورزی را در گیلان از ۶۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش دهیم.

کد مطلب: ۱۰۶۱۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای افزایش 10 درصدی کشت ماشینی برنج در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان، استاندار در این بازدید با اشاره به جایگاه برتر گیلان در تولید برنج کیفی گفت: لازم است با توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، تولیدات به لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد و شعار راهبردی امسال، جهش تولید محقق شود.
ارسلان زارع افزود: برای عملی شدن جهش تولید در خصوص برنج به عنوان مهمترین تولید گیلان در بخش کشاورزی، لازم دانستم بازدیدی از این بخش داشته باشم و آخرین وضعیت کشت این فصل در مزارع را از نزدیک ارزیابی کنم.
وی به جایگاه گیلان در تولید برنج اشاره و اضافه کرد: پارسال گیلان با تولید بیش از یک میلیون و 170 هزار تن شلتوک و 760 هزار تن برنج سفید، سهم عمده ای در تولید این محصول راهبردی در کشور داشت.
استاندار گیلان با اشاره به نقش مکانیزاسیون کشاورزی در افزایش تولید برنج و حمایت دولت از کشاورزان برای خرید ماشین‌ آلات کشاورزی در سال گذشته تاکید کرد، تلاش می شود تا امسال مکانیزاسیون کشاورزی را در گیلان از ۶۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش دهیم.
ارسلان زارع با اشاره به افزایش 6 درصدی تولید برنج در سال گذشته در مقایسه با سال پیش تر، ابراز امیدواری کرد که امسال نیز شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات این بخش و تحقق شعار جهش تولید باشیم.
بازدید از باغ چای و کارخانه فرآوری و عمل آوری چای در دهستان کیسم شهرستان آستانه اشرفیه از دیگر برنامه های امروز استاندار گیلان است.
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار سطح زیرکشت برنج دارد که پارسال حدود 21 هزار هکتار به کشت ارقام اصلاح شده و پرمحصول نظیر خزر، گیلانه، شیرودی،فجر و 89 درصد بقیه به کشت ارقام محلی نظیر هاشمی، علی کاظمی، جمشید جو اختصاص یافت.
سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد: تاکنون حدود 10 درصد شالیزارهای استان نشاکاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار