روسفیدی رودسر در وضعیت قرمز گیلان در مقابله با کرونا

رشت (پانا) - فرماندار شهرستان رودسر اعلام کرد مردم این شهرستان که هم اکنون وضعیت آن قرمز اعلام شده است در مقابله با کرونا ویروس بسیار همکاری کردند و در این شرایط سخت روسفید هستیم.

کد مطلب: ۱۰۶۱۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
روسفیدی رودسر در وضعیت قرمز گیلان در مقابله با کرونا

به گزارش ایسنا، حسین اسماعیل پور گفت: در یک ماه گذشته تلفات کرونایی در رودسر بسیار ناچیز بوده است و اعلام وضعیت قرمز در شهرستان رودسر با توجه به پارامترهای مختلف این شهرستان عادی است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر از مبادی ورودی استان محسوب می شود و تردد هموطنان از این شهرستان زیاد است، ادامه داد: رودسر دارای 442روستا است و با وجود تعداد زیاد روستاهای این شهرستان، در مقابله با کرونا ویروس توانستیم گام های موثری برداریم.

فرماندار شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: املش بیمارستان مخصوص کرونا ندارد و بیماران کرونایی این شهرستان به رودسر منتقل می شوند.

وی افزود: ما از اعلام وضعیت قرمز در رودسر گله نداریم اتفاقا این امر باعث می شود که مردم ما بیشتر مراقب سلامت خود و اطرافیانشان باشند.

اسماعیل پور با بیان اینکه هم اکنون فصل کشت و کار محصولات کشاورزی است و اغلب مردم شهرستان رودسر هم در روستاها به سر می برند و تقریبا شهر خلوت است، ادامه داد: ما به روستاییان نیز توصیه کردیم حتما موازین بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم رودسر از همان ابتدای شیوع کرونا همکاری بسیار خوبی برای مقابله با کرونا ویروس داشتند و همچنان رعایت دستورات ستاد مقابله با کرونای شهرستان را در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده اند.

فرماندار رودسر گفت: اقشار مختلف در این شهرستان به خصوص اصناف و بازاریان با کمترین تخلفات به ما یاری رساندند تا از افزایش ابتلایان به کرونا در رودسر جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان تا حدودی قرمز بودن رودسر طبیعی است، برای کاهش این بیماری تلاش بسیاری زیادی انجام شد و وضعیت کنونی اگرچه عادی نیست اما نسبت به گذشته بهتر است.

اسماعیل پور گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان در حد مطلوبی است و با وجود اینکه در مزارع مشغول کار هستند به رعایت موزاین بهداشتی توجه کافی دارند.

وی با اشاره به مشکلات از جمله کمبود تجهیزات بیمارستانی که در این شهرستان وجود دارد برای مقابله با کرونا ویروس خوب عمل شده است اظهار کرد: بیمارستان رودسر از نظر امکانات ضعیف است و هنوز دستگاه سی تی اسکن آن راه اندازی نشده است.

فرماندار رودسر گفت: ضروری است، تجهیزات بیمارستانی و امکانات این شهرستان ارتقا یابد تا وضعیت قرمز این شهرستان نیز رو به سفیدی برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار