درخواست صرافی‌های رمزارز هند از رزروبانک برای شفاف‌سازی مالیاتی

تهران (پانا) - صرافی‌های رمزارز هندوستان از بانک مرکزی این کشور درخواست کردند تا در خصوص مالیات مربوط به آنان دستورالعمل‌های روشنی را ارائه دهد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
درخواست صرافی‌های رمزارز هند از رزروبانک برای شفاف‌سازی مالیاتی

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی به نقل از کوین‌تلگراف، بدنبال لغو ابلاغیه رزرو بانک هند توسط دیوان عالی این کشور و دستور این نهاد قضایی مبنی بر ارائه خدمات از سوی بانک‌ها برای بنگاه‌های فعال در حوزه رمزارز، حالا این صرافی‌ها بدنبال شفاف‌سازی در رابطه با الزامات مالیاتی برآمده‌اند.

نشریه ایندیا تایمز چهارم ماه مه گزارش کرد که چندین صرافی رمزارز هند به طور متفق القول نامه‌ای را برای رزرو بانک این کشور ارسال و در آن مدعی شدند که فقدان شفافیت نظارتی منجر شده است که بانک‌های این کشور از ارائه خدمات برای صرافی‌های فعال در حوزه رمزارز سر باز بزنند.

این صرافی‌ها به طور مشخص می‌خواهند بدانند که فعالیت آنها در کدام دسته از داد و ستدها اعم از کالا، ارز، کامودیتی یا خدمات طبقه بندی می‌شود تا بدین ترتیب مشخص شود که آیا آنها مشمول طرح مقررات اصلاح شده مالیات بر خدمات و کالاهای کشور (GST) می‌شوند یا خیر.

«پراوینکومار ویجارکومار» مدیر اجرایی صرافی بلفریس گلولال گفت: اگر دارایی‌های دیجیتال از مقررات GST معاف نیستند، آنگاه صرافی‌های رمزارز در هند با مقامات مالیاتی به مشکل بر خواهند خورد. بدنبال رای اخیر دادگاه عالی هند، ما با رزرو بانک در این خصوص مکاتبه کردیم زیرا اگر قرار باشد برای تمام معاملات مالیات پرداخت کنیم، آنگاه بسیاری از پلتفرم‌ها نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

«ساتیویک ویشواناس» یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل صرافی مطرح هندوستان به نام یونوکوین به تازگی در یک مصاحبه گفت که گروه فعال در بازار رمزارز هند، در جمعیت این کشور اقلیت محسوب می‌شوند.

در حالی که هند ۱۷ درصد کل جمعیت جهان را در خود جای داده است اما به گفته ویشواناس، تجارت با استفاده رمزارز در این کشور تنها یک درصد از مجموع فعالیت تجاری این کشور را تشکیل می‌دهد و بنابر پیش‌بینی وی ، دست کم ۱۲ تا ۲۴ ماه طول می‌کشد تا مردم هند در خصوص دارایی دیجیتال با سایر کشورهای جهان همگام شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار