نحوه پخش سریال های تلویزیونی یک تصمیم کلان سازمانی است

تهران (پانا) - بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما می گوید، نحوه پخش سریال های تلویزیونی یک تصمیم کلان سازمانی است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نحوه پخش سریال های تلویزیونی یک تصمیم کلان سازمانی است

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما درباره استقبال مخاطب از مجموعه «زیر خاکی» گفت: خدا را شکر سریال توانسته نظر مخاطب را جلب کند و فضای خوبی دارد مشاهدات ما حاکی از آن است که مردم سریال را دنبال می کنند و بازخوردهای مثبتی از کار داشتیم. «زیرخاکی» جزو کارهای مهمی است که در مرکز سیما فیلم تولید شده و سریال با مضمون انقلابی و با لحنی مفرح روایت گر فضای انقلاب در سال ۵۷ است. این سریال به حضور مستشاران و نظامی‌های آمریکایی در ایران نیز می پردازد اما به ساواک به طور ویژه پرداخته است.
وی افزود: با توجه به تخصص آقای جلیل سامان که در کارنامه کاری خود آثار تاریخ معاصر از جمله نفس، پروانه و ارمغان تاریکی را دارد در زیرخاکی هم تلاش شده تا با لحنی متفاوت وقایع انقلاب 57 روایت شود. زحمات بسیار گروه سازنده مجموعه و تهیه کننده آقای رضا نصیری نیا برای تولید سریال بسیار قابل توجه است، به طور مثال در این کار هیچ صحنه و قسمتی را شاهد نیستیم که نیاز به بازسازی تاریخی نداشته باشد.
وی درباره چگونگی ارائه آثار تولید شده در مرکز سیما فیلم به شبکه.ها و نحوه ارائه سریال «زیرخاکی» به شبکه یک سیما گفت: قرارداد نگارش سریال «زیرخاکی» در سال 97 با مرکز سیما فیلم منعقد و در ابتدای سال 98 کار وارد تولید شد و از میانه‌های سال 98 شبکه یک سیما تقاضا داشت سریال در کنداکتور پخش این شبکه قرار بگیرد و ریاست محترم شبکه هم نامه رسمی برای مرکز سیما فیلم ارسال داشت، به همین جهت «زیرخاکی» در کنداکتور شبکه یک قرار گرفت.

*واگذاری تولید «نیوجرسی» به شبکه سه

وی ادامه داد: در سال گذشته دو کار طنز گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم برای تولید در برنامه قرار داشت که «زیرخاکی» و «نیوجرسی» بودند. طبق تقاضای شبکه سه تولید «نیوجرسی» به این شبکه واگذار شد. در این بین اما «زیرخاکی» به طور کامل در سیما فیلم تولید شد و بعد از پایان قسمت عمده ای از کار و انجام مراحل فنی و بر اساس تقاضای شبکه یک برای پخش در اختیار این شبکه قرار گرفت.

* زمان پخش آثار تولید شده یک تصمیم کلان سازمانی است

ملک محمدی درباره پخش آثار تولید شده در مرکز سیما فیلم توسط شبکه های مختلف سیما توضیح داد: زمان پخش مجموعه و شبکه مورد نظر، یک تصمیم کلان سازمانی است؛ این که یک سریال متناسب با مقتضیات آنتن و فضایی که دارد از کدام شبکه پخش شود اهمیت دارد و مسایل حاشیه‌ای که این روزها در برخی رسانه ها به آن اشاره شده است در تصمیمات کلان هیچ جایی ندارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار