سلامت دانش آموزان، اولویت اول آموزش و پرورش است

شیراز(پانا) - مدیرکل آموزش‌و‌پرورش فارس گفت: با توجه به اینکه امتحانات نهایی باید با حضور دانش آموزان برگزار شود، حساسیت موضوع دوچندان شده و اولویت اول ما سلامت دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سلامت دانش آموزان، اولویت اول آموزش و پرورش است

فرهاد اسماعیلی در جلسه ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان که با هدف بررسی شرایط و راهکارهای مناسب برای برگزاری امتحانات نهایی با رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط کرونایی بحث توجه به حفظ سلامت دانش‌آموزان در کنار رعایت آیین نامه‌ها و مقررات امتحانات نهایی مورد تاکید بوده و در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی لازم است مسئولان محترم ادارات اعتبارات اختصاص یافته را به نحوی مدیریت نمایند تا نهایت استفاده از این منابع صورت پذیرد.

او ادامه داد: امسال در پایه‌های دهم و یازدهم هیچگونه نقل و انتقال دانش‌آموز نداریم و فقط در پایه دوازدهم دانش‌آموزان می‌توانند به صورت میهمان شرکت نمایند. همچنین طبق بخشنامه وزارتی، امتحانات نهایی هماهنگ به صورت حضوری در پایه دوازدهم از 17 خردادماه آغاز و تا 15 تیرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم سال گذشته با حضور تعداد 44 هزارو 746 دانش آموز و در یک هزار و464 حوزه امتحانی که از این تعداد 24 هزارو 871 نفر دانش آموز دختر و 19 هزارو 875 نفراز شرکت کننده نیز پسر بودند خبر داد و افزود: برای سال تحصیلی جدید نیز پیش بینی ما تقریبا همین تعداد شرکت کننده می باشد.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش فارس در این خصوص گفت: این ستاد در راستای برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای مربوط به برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سطح استان و طراحی ساز و کارهای لازم برای اشاعه ، کاربست و مستند سازی نتایج ارزشیابی نظام تربیت رسمی کشور با توجه به دستورالعمل های وزارتی موجود تصمیم گیری می نماید.

امیر شیرازی نژاد یادآور شد: هدف از برگزاری جلسه ستاد امتحانات استان تصمیم گیری در خصوص نحوه برگزاری مطلوب امتحانات نهایی پایه دوازدهم ، سوم و پیش دانشگاهی نظام قدیم ، امتحانات داخلی مدارس و امتحانات مدارس استثنایی و سایر موارد مرتبط با سنجش و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار