در آیین عملیات ساخت ۱۴۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان مطرح شد؛

حاجی میرزایی: معلمان در تربیت دانش‌آموزانی نقش دارند که در نهایت با هدایت درست منجر به اثربخشی کشور خواهند شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین عملیات ساخت 14500 واحد مسکن فرهنگیان و در نشست با معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقش معلمی، نقشی فوق العاده کلیدی و راهبردی در جامعه است، تاکید کرد معلمان در تربیت دانش آموزانی نقش دارند که در نهایت با هدایت درست منجر به کارایی و اثربخشی کشور خواهند شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: معلمان در تربیت دانش‌آموزانی نقش دارند که در نهایت با هدایت درست منجر به اثربخشی کشور خواهند شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و در حاشیه آئین عملیات ساخت14500 واحد مسکن فرهنگیان در سراسر کشورکه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تقارن آن با هفته بزرگداشت مقام معلم، بیان کرد: متاسفانه به رغم اشتیاق شما و تمایل ما نتوانستیم به دلیل شیوع بیماری کرونا و پروتکل‌های بهداشتی و منع تجمع‌های زیاد این جلسه را با حضور معلمان برگزار کنیم و از معلمان بخاطر حرکت جهادی و خلاقیت‌های آموزشی در این روزهای کرونایی تشکر می‌کنم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست و درآیاتی نظیر"علم الانسان و مالم یعلم" اشاره به این نکته دارد که خدا معلم است و پیامبر هم معلم است. همچنین در بیان بزرگان دین و کشور در وصف معلم سخنان زیادی گفته شده است، افزود: در برخورد با شغل مهمی همواره باید دو نکته را به یاد داشته باشیم؛ اول اینکه معلمان در تربیت دانش آموزانی نقش دارند که در نهایت با هدایت درست منجر به کارایی و اثربخشی کشور خواهند شد و این مزیت نقش معلمی در مقابل نقش‌های دیگر جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع دوم اینکه دانش آموزان مهمترین سرمایه‌های خانواده‌ها هستند که به طور کامل در اختیار نظام تعلیم و تربیت و معلم قرار می‌گیرند و این نشان می‌دهد که این نقش حامل امانت‌های بزرگی هم از ناحیه حاکمیت و هم از ناحیه خانواده است. بنابراین ما با یک نقش فوق العاده کلیدی و راهبردی در جامعه روبرو هستیم.

حاجی میرزایی با اشاره به آغاز ساخت مسکن برای14500 معلم در گام اول طرح برنامه ملی تولید و عرضه مسکن فرهنگیان بیان کرد: اینکه ما از معیشت و منزلت معلم صحبت می کنیم به این خاطر است که بیشترین بار یک جامعه و خانواده در سبد معلم قرار دارد و جامعه از معلم انتظار دارد تحولات آتی را سامان دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموخته‌ایم که تنها به نتایج قابل مشاهده واکنش نشان دهیم اما درجه هوشیاری یک جامعه وقتی است که قادر باشد به نتایج آتی فکر کند و آموزش و پرورش است که آینده را می‌سازد به عبارتی دیگر، اگر آینده را آموزش و پرورش می‌سازد امروز ما هم محصول آموزش و پرورش است. و اگر در جستجوی چشم انداز روشن‌تری برای کشور هستیم باید به نقش معلم عمیق‌تر بیندیشیم و آن را مورد توجه قرار دهیم.

حاجی میرزایی گفت: تولید و عرضه مسکن فرهنگیان نکته‌ای برای سیاست راهبردی در آموزش و پرورش است در این سیاست، تمرکزمان این است که نقش و منزلت معلم را در جامعه بالا ببریم و در کنار آن به معیشت آنها هم توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از همکاری وزیرراه و شهرسازی و همکاران آن وزارتخانه در ساخت و اجرایی شدن عملیات برنامه ملی تولید و عرضه مسکن فرهنگیان در سراسر کشور تشکر و قدردانی کرد.

وزیر راه و شهرسازی: تولید مسکن فرهنگیان جریان پایدار شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت:‌ در تفاهم نامه‌ای که آذرماه ۹۸ با بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید، مهمترین رویکرد و نگاه این بوده که تولید مسکن در سراسر کشور به جریانی پایدار تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه تولید مسکن به ویژه برای فرهنگیان به جریانی پایدار تبدیل خواهد شد، افزود: در این دولت جریانی را پایه گذاری کردیم تا در دولت‌های بعدی نیز جریان تولید مسکن ادامه یابد . عملیاتی شدن تولید مسکن ملی، جریانی است که در تعاملی دو طرفه بین نهادهای مختلف به پیش خواهد رفت و امروز این تعامل بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: در اجرای این تفاهم نامه، بخشی از اراضی وزارت راه و شهرسازی و همچنین بخشی از اراضی مازاد وزارت آموزش و پرورش به احداث مسکن فرهنگیان اختصاص خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته حائز اهمیت برای وزارت راه و شهرسازی، شناسایی دقیق واجدان شرایط بوده است که در سطح کشور انجام شد.

وی در خصوص زمان بر بودن اینکار، توضیح داد: معتقد هستیم که چنانچه متقاضیان واجدشرایط و جامعه هدف دریافت مسکن در شهرهای گوناگون دقیق شناسایی نمی‌شدند، سرمایه گذاری‌های انجام شده و در دست انجام برای این جامعه، در سمت و سوی مناسب خود به جریان نمی‌افتاد. به همین منظور، شناسایی دقیق جامعه هدف اندکی زمانبر شد که خوشبختانه پالایش و شناسایی دقیق انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار