افزایش مبتلایان کرونا ویروس به ۳۷۹۲ نفر در فارس

شیراز(پانا)-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مبتلایان کرونا ویروس به ۳۷۹۲ نفر در فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر عبدالرسول همتی اظهار کرد: از هزار و ۶۱۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان، ۵۶ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.

دکتر همتی افزود: از ۵۶ مورد جدید در استان فارس، شیراز ۲۵ مورد؛ اقلید ۶ مورد؛ آباده ۴ مورد؛ ممسنی ۳ مورد؛ کازرون ۲ مورد؛ کوه چنار؛ کوار؛ پاسارگاد و زرقان هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۸۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تاکنون سه هزار و ۳۰۲ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

دکتر همتی با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در جمعیت زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است، نشان می دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار