قرائتی: حضرت خدیجه (س) فخر اهل بیت (ع) بود

تهران (پانا) - رئیس ستاد اقام نماز در باب مقام حضرت خدیجه (س)    در سالروز وفات حضرت گفت: حضرت خدیجه (س) تمام اموال خود را در راه اسلام داد اما باز هم دلهره داشت و نگران بود که نکند کمتر از وظیفه‌اش کار کرده باشد امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) وقتی می‌خواستند از افتخارت خود بگویند یکی از آنها این بود که مادر بزرگشان حضرت خدیجه (س)  است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
قرائتی: حضرت خدیجه (س) فخر اهل بیت (ع) بود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در باب مقام حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: دهم ماه رمضان رحلت حضرت خدیجه (س) است؛ بانویی که هر آنچه خداوند به پیامبرش عطا کرد به او نیز داد. خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید: به تو خیر کثیری عطا کردیم « انا عطینا الکوثر». یعنی حضرت فاطمه (س). وقتی خداوند حضرت را به پیامبر (ص) عطا کرد یعنی حضرت خدیجه (س) در این خیر کثیر سهیم است.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن آمده که ای پیامبر، تو فقیر بودی و غنی شدی. این یعنی سرمایه و ثروت حضرت خدیجه (س) به پیامبر (ص) رسیده است. حضرت خدیجه (س) تمام اموال خود را در راه اسلام داد اما باز هم نگران بود. نگران این که نکند کم باشد و دلهره داشت. غرور و خودنمایی در حضرت نبود و همواره با خود می‌گفت شاید کمتر از وظیفه‌اش کار کرده باشد. مقام حضرت خدیجه (س) به قدری بود که خداوند از طریق جبرئیل به پیامبر وحی می‌کرد که به حضرت خدیجه (س)سلام ما را برسان.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با تاکید بر این موضوع که اهل بیت (ع) نیز فخرشان حضرت خدیجه (س) بوده است، گفت: امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) وقتی می‌خواستند از افتخارات خود بگویند یکی از آنها این بود که مادر بزرگشان حضرت خدیجه (س) است. این یعنی مقام حضرت. اولین زنی که در نماز جماعت شرکت کرد و اولین زنی که مسلمان شد حضرت خدیجه (س) بود. در قرآن داریم السابقون السابقون اولئک المقربون، یعنی آنهایی که در کار خیر سبقت می‌گیرند.

قرائتی افزود: حمایت حضرت خدیجه (س) از پیامیر (ص) نه تنها مادی، بلکه معنونی بود. آن هم بدون هیچ منتی. وقتی می‌خواست از دنیا برود فقط سفارش حضرت زهرا (س) می‌کرد. وقتی به امام حسین (ع) می‌گویند با یزد بیعت کن. حضرت می‌فرمایند من از نسل حضرت خدیجه (س)هستم. امیدواریم هر کس هر نعمتی که خداوند به او عطا کرده است را همچون حضرت خدیجه (س) با اخلاص در راه خدا و اسلام صرف کند.

لازم به توضیح است این مطالب از ویدیوئی که در سایت اقامه نماز منتشر شده است پیاده‌سازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار