جهانگیری: معیشت همچنان یکی از مطالبات به حق معلمان است که باید به آن توجه کنیم

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بلافاصله تاثیرگذاری خود را بر همه بخش‌های کشور می‌گذارد و این نتیجه سرمایه‌گذاری است که حکومت‌ها در آموزش و پرورش انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: معیشت همچنان یکی از مطالبات به حق معلمان است که باید به آن توجه کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی فرهنگیان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی مسکن ملی فرهنگیان در ۱۱ استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، فارس، تهران، زنجان و بوشهر آغاز شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگیان کشور اظهار کرد: همه ما به نوعی مدیون معلم هستیم. اکنون فرزندان‌مان در اختیار آنان هستند و خودمان هم روزی در اختیار آنان بودیم. جامعه با آموزش معلمان روال توسعه را دنبال می‌کند. چه وقتی به سمت پیشرفت می‌رویم و کارها خوب است و مورد توجه قرار می‌گیرد و چه زمانی که قدری توقف در سرمایه‌های طبیعی و فیزیکی مشاهده می‌شود، تحت تاثیر آموزش و پرورش است؛ چون عامل اصلی توسعه نیروی انسانی است و این نیرو هم تربیت یافته آموزش و پرورش است. این نکته درست است که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بلافاصله تاثیرگذاری خود را بر همه بخش‌های کشور می‌گذارد و این نتیجه سرمایه‌گذاری است که حکومت‌ها در آموزش و پرورش انجام می‌دهند.

جهانگیری گفت: باید به وضعیت زندگی معلمان به عنوان تعیین‌کننده‌ترین بخش آموزش و پرورش توجه داشته باشیم. معیشت معلمان همیشه یکی از دغدغه‌های جدی حکومت بوده است. گاهی تنگناهایی هم بود. اما در دولت سعی کردیم در حد بضاعت به این بخش از آموزش و پرورش توجه کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری به رتبه‌بندی معلمان و ایجاد اشتغال در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: این به این معنا نیست که معلمان حقوق بالا دارند؛ به دلیل نیروی انسانی گسترده و کمبود دولت در بودجه، معیشت همچنان یکی از مطالبات به حق آنان است که باید به این مسئله توجه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار