تانزانیا از ماداگاسکار معجون ضد کرونا وارد می‌کند

ادعای درمان کووید-۱۹ با گیاهِ بومی ماداگاسکار

تهران (پانا) - مقامات ماداگاسکار می‌گویند که تعدادی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور با مصرف نوعی داروی گیاهی بهبود پیدا کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ادعای درمان کووید-۱۹ با گیاهِ بومی ماداگاسکار

به‌گزارش ایسنا، در ماداگاسکار روش درمانی برای مقابله با کروناویروس ارائه شده که با کمک آن ۹۲ بیمار از حدود ۱۲۸ فرد آلوده به این ویروس بهبود پیدا کرده‌اند و تعداد فوتی‌های این بیماری نیز صفر اعلام شده است.

همزمان با ادعای مطرح شده در ماداگاسکار نسبت به تاثیر این داروی گیاهی در درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بسیاری از کشورها تاثیرگذاری این دارو را زیر سوال برده‌اند چرا که معتقدند این ترکیب گیاهی به تایید سازمان جهانی بهداشت (WHO) نرسیده است.

با ارائه این دارو در ماداگاسکار، معاون وزیر بهداشت گینه استوایی خواهان دریافت این ترکیب دارویی شده تا با کمک آن مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ بهبود پیدا کنند.

کامبوج نیز از دیگر کشورهایی است میزان اثربخشی این داروی گیاهی را بالا اعلام کرده‌ است. از ۱۲۲ مورد ابتلا ۱۱۹ نفر بهبود پیدا کرده و مورد فوتی نیز گزارش نشده است.

به‌گزارش پایگاه خبری thebbcghana، همچنین سنگال از دیگر کشورهایی است که خواهان دریافت این دارو به منظور درمان مبتلایان به این بیماری است.

گفته‌ می‌شود که معجون گیاهی موسوم به ''کووید اورگانیک'' از گیاه "درمنه سانتونیکا" و افزودنی‌های دیگر تهیه شده و پس از آزمایش روی کمتر از ۲۰ بیمار در کشور آفریقایی ماداگاسکار به عنوان درمان طبیعی کرونا معرفی شده است.

گیاه درمنه سانتونیکا یکی از ترکیبات داروی مالاریاست.

تانزانیا از ماداگاسکار معجون ضد کرونا وارد می‌کند

اکنون جان ماگوفولی، رئیس جمهوری تانزانیا از واردات این معجون گیاهی از ماداگاسکار خبر داده است.

ماگوفولی در تلویزیون تانزانیا گفت: هواپیمایی به ماداگاسکار فرستاده می‌شود تا محموله معجون گیاهی کووید اورگانیک را به تانزانیا ببرد

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به سوالی درباره خاصیت این معجون تاکید کرد که این سازمان، هنوز هیچ دارویی را برای پیشگیری یا درمان قطعی کرونا تایید نمی‌کند و در مورد خوددرمانی نیز هشدار داده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که تعلل دولت تانزانیا در اعمال محدودیت‌های سختگیرانه باعث افزایش تعداد بیماران در این کشور شده است.

موسسه ملی طب مکمل و جایگزین در آمریکا، زیرمجموعه "موسسات ملی سلامت" نیز درباره کاربرد درمان‌های سنتی مانند داروها یا دم‌نوش‌های گیاهی برای مقابله با کرونا هشدار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار