رییس سازمان صمت گیلان مطرح کرد:

جلوه‌گری پشتیبانی صنعت از سلامت در کرونا

رشت (پانا) - رییس سازمان صمت گیلان بیان کرد پشتیبانی صنعت از سلامت در شرایط بحرانی نظیر کرونا پررنگ تر از همیشه جلوه‌گر شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
جلوه‌گری پشتیبانی صنعت از سلامت در کرونا

به گزارش ایسنا، فرهاد دلق‌پوش در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت و نقش واحدهای صنعتی در تولید محصولات سلامت‌محور در جامعه گفت: سلامت؛ شرطی ضروری برای ایفای نقش‌های اجتماعی است و انسان‌ها در صورتی می‌توانند فعالیت کامل داشته باشند که هم خود را سالم احساس کنند و هم جامعه آنها را سالم بداند، دو جنبه‌ای که همیشه ممکن است بر هم منطبق نباشند و گاه بحرانی شوند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت در کشور، در کنار تمام پیشرفت های حوزه سلامت، همچنان کشور با چالش های فراوانی مواجه بوده و هست. از این جهت سلامت امری است، که هم مردم، هم حاکمیت و دولت و سایر قوا و هم صاحبان صنایع، بخش‌های تولیدی، تحقیقاتی، بازرگانی و خدمات دهنده باید برای صیانت از آن مسئولیت بپذیرند.

دلق‌پوش ادامه‌ داد: لجستیک و پشتیبانی صنعت از سلامت در شرایط بحرانی پررنگ تر از همیشه جلوه گر می‌شود. همچنین با توجه به تاکید و ابلاغ سیاست‌های کلان سلامت به ویژه در شرایط بحرانی بالاخص شیوع ویروس منحوس کرونا، ضرورت انجام مسئولیتهای اجتماعی صنایع پیشرو در این حوزه را دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: چنانچه ابزار و اقلام بهداشتی سلامت محور به حد کفایت نباشد و توسط صاحبان صنعت فراهم نشود، نمی‌توان با تلقین و موعظه از تسری شیوع بیماری و جنگ بیولوژیک پیشگیری و جلوگیری کرد.

رییس سازمان صمت گیلان گفت: در همین راستا ۲۲ واحد تولیدی گیلان براساس رسالت و وظیفه اخلاقی و انسانی در شرایط سخت و دشوار اقتصادی به ویژه وضعیت نقدینگی با تغییر در نوع تولید خطوط با تامین مواد اولیه، توانستند بخش زیادی از نیازمندی های هموطنان گیلان و حتی کشور را فراهم کنند.

وی افزود: نظر به نقش سازنده صنایع سلامت محور به عنوان صنایع استراتژیک کشور در پیشبرد اهداف نظام سلامت در سطح کلان کشور، حضور واحدهای دانش بنیان در این عرصه به لحاظ نوع تولیدات بهداشتی و دارویی از جایگاه اثربخش تری برخوردار است و امیدواریم، نخبگان ما در صنایع دانش بنیان با کشف و تولید دارو و همچنین واکسن موثر، این ویروس منحوس را از جهان ریشه‌کن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار