با وجود بازگشت شرکت‌های هواپیمایی به مهرآباد:

بلیت هواپیما همچنان در کف قیمت به فروش می‌رسد

تهران (پانا) - با وجود از سرگیری پرواز پنج شرکت هواپیمایی از فرودگاه مهرآباد که می‌تواند نشانه‌ای از افزایش تقاضای سفر هوایی باشد، قیمت بلیت هواپیما همچنان در کف نرخ به فروش می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بلیت هواپیما همچنان در کف قیمت به فروش می‌رسد

به گزارش ایرنا، پنج شرکت هواپیمایی زاگرس، ساها، سپهران، وارش و فلایت پرشیا که پروازهای خود از مهرآباد را به دلیل کمبود مسافر از حدود دو ماه پیش تعلیق کرده بودند به مهرآباد بازگشته اند اما خبری از تقاضای همیشگی سفر نیست.

بهمن سال گذشته آخرین ماهی بود که قیمت بلیت هواپیما در سقف قیمت ها به فروش رفت و کمبود صندلی پرواز در مقابل افزایش تقاضا، قیمت بلیت را به مرز یک میلیون تومان نزدیک کرد.

اما شیوع ویروس کرونا و کاهش ٧٠ تا ٩٠ درصدی سفرهای داخلی بازار گران بلیت هواپیما را ارزان و نرخ ها را به کف قیمت ها رساند.

تا آنجا که از اسفند سال گذشته تا امروز دوشنبه ١٥ اردیبهشت بلیت هواپیما در اکثر مسیرهای پرتقاضا در کف قیمت باقی مانده و حتی در برخی مسیرها زیر نرخ مصوب به فروش می رسد.

نرخ بلیت شرکت هواپیمایی ایرتور عصر امروز برای مسیر تهران به مشهد مبلغ ٢٤٩ هزار تومان است و مسافران برای بازگشت از مشهد به تهران می‌توانند با حدود همین نرخ از پنج شرکت هواپیمایی بلیت تهیه کنند.

در مسیر پرتقاضای تهران- بندرعباس نیز که معمولا در این فصل سال قیمت بلیت به یک میلیون تومان می رسید نیز نرخ ها بین ١٩٠ تا ۲۶۰ هزار تومان بسته به کلاس و ساعت پروازی به فروش می رسد.

مسافران شرکت هواپیمایی کاسپین نیز امروز می‌توانند با مبلغ بلیت ۲۲۶ هزار تومان تهران را به سمت شیراز ترک کنند و همین امروز سه شرکت هواپیمایی دیگر بلیت شیراز را از مبدا تهران تا نرخ های ٣٠٠ هزار تومان ، بسته به کلاس پروازی به فروش می رسانند.

قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای تهران به مقصد اصفهان،قشم، چابهار،کرمانشاه،آبادان و اهواز نیز در همین حدود و تا سقف قیمتی ٣٠٠ هزار تومان به فروش می رسد.

فرودگاه مهرآباد ۲۸ اسفند ماه سال گذشته از توقف خدمات‌دهی قدیمی‌ترین ترمینال خود و انتقال پروازهای ترمینال یک به ترمینال دو خبر داد، اما ده روز پیش اعلام کرد به دلیل افزایش پروازها در مهرآباد و به جهت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام در سایر ترمینال‌های این فرودگاه، مجددا پروازهای شرکت‌های هواپیمایی از این ترمینال از سر گرفته می‌شود.

دستورالعمل های حفظ فاصله گذاری اجتماعی نیز باعث شده است که اتوبوس های داخل فرودگاه با ظرفیت ٥٠ درصدی خود مسافران را پای پروازها برساند و در عین حال تمامی ایرلاین‌ها و شرکت های هواپیمایی موظف هستند دستورالعمل حفظ فاصله گذاری اجتماعی را داخل پروازها رعایت کنند و صندلی های هواپیما یکی در میان اقدام به پذیرش مسافران داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار