معاون پرورشی آموزش و پرورش قزوین:

فرهنگ خرید کالای ایرانی در مدارس قزوین نهادینه شود

قزوین (پانا) – معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بر نهادینه سازی فرهنگ خرید کالای ایرانی در مدارس استان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ خرید کالای ایرانی در مدارس قزوین نهادینه شود

حجت الاسلام علی انصاری در کارگروه تحقق شعار جهش تولید که در سالن جلسات معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، گفت: مجموعه آموزش و پرورش می تواند در تحقق شعار جهش تولید که مقام معظم رهبری با رویکرد اقتصادی این شعار را اعلام فرموده اند، تأثیر بسزایی داشته باشد و ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا در این حوزه به شکل مثمرثمری نقش آفرینی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه راهبرد جهش تولید نباید در حد شعار بماند، افزود: ما باید در این حوزه به صورت جهادی ورود پیدا کنیم و مدیران، معلمان و مبلغان ما در مدارس دانش آموزان را به ترویج فرهنگ حمایت از تولید ملی ترغیب کنند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره برخی برنامه های عملیاتی برای تحقق شعار سال، اعلام کرد: در مجموعه آموزش و پرورش همه مدیران و دست اندرکاران باید کالای باکیفیت ایرانی بخرند و لباس فرم دانش آموزان یک ظرفیت عظیمی برای جهش تولید در حوزه پوشاک است، چرا که استفاده از پارچه ایرانی برای لباس فرم دانش آموزان می تواند کمک شایانی به این صنعت در کشور کند؛ بنابراین باید در این حوزه یک مدیریت خوبی صورت گیرد.

انصاری با تأکید بر اینکه مشارکت تشکل های دانش آموزی تأثیر شایانی در فرهنگ سازی موضوع حمایت از تولید داخلی دارد، گفت: یکی از بخش های مهم کاری ما، ارائه آموزش های متناسب در خصوص نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی و استفاده از کالای ایرانی است که انتظار داریم تشکل های دانش آموزی در این بخش مشارکت فعالی داشته باشند.

این مسئول به برخی چالش های اقتصادی پساکرونا اشاره و بیان کرد: ویروس کرونا آسیب های جدی را به اقتصاد کشور وارد ساخته است؛ بنابراین لزوم توجه به بخش اقتصادی بیش از پیش در کشور احساس می شود و این وظیفه آموزش و پرورش را در این حوزه بیشتر می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار