کاهش ۳۸ درصدی جرائم فضای مجازی در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برداشت اینترنتی، یکی از بیشترین جرائمی است که در فضای مجازی استان به وقوع می پیوند، گفت در مجموع جرائم فضای سایبری استان از کاهش ۳۸ درصدی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۳۸ درصدی جرائم فضای مجازی در خراسان شمالی

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا مظاهری با اشاره به اینکه برداشت اینترنتی، یکی از بیشترین جرائمی است که در فضای مجازی به وقوع پیوسته است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه متخصصان و پزشکان جهت در خانه ماندن بنابراین مجرمان سایبری که در گذشته از حربه فیشینگ و دسترسی غیر مجاز به حساب بانکی افراد استفاده می کردند در حال حاضر با عنوان برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی از مردم کلاهبرداری می کنند .

وی افزود: با سخت تر شدن کار برای مجرمان، کلاهبرداران فضای مجازی در پیام رسان واتس آپ با مخاطبان تماس گرفته و با این عنوان که شما در مسابقات رادیویی و تلویزیونی برنده شده اید با استفاده از ترفند تقلید صدای چهره های شناخته شده کشور مبنی اقدام به کلاهبرداری بر اینکه شما برنده شده اید می خواهیم پول به حساب شما واریز کنیم شما را به پای دستگاه عابر بانک می کشانند و از آنان کلاهبردار می‌کنند.

مظاهری ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند برای واریز پول به هر حساب صرفا شماره کارت مهم است و نیازی به اعلام سایر مشخصات بانکی نیست و حضور در پای عابر بانک الزامی نبوده و یک ترفند کلاهبرداری است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه پلیس فتا سایه سار امنیت در فضای مجازی است و با مخلان و هنجارشکنان در این فضا با جدیت برخورد خواهد کرد، از کاربران این فضا خواست تا به هیچ وجه فریب افراد سود جو را نخورده با رعایت نکات ایمنی در استفاده از فضای مجازی از وقوع هر گونه جرمی پیشگیری کنند.

مظاهری در پایان با اشاره به اینکه با تلاش کارکنان پلیس فتا استان و از زمان استفاده از رمز پویا و همچنین رعایت توصیه های پلیس فتا جرایم فضای مجازی ۳۸ درصد کاهش یافته است؛ از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند تا پلیس فتا بتواند با همکاری مردم در تحقق هرچه بیشتر امنیت در فضای سایبر موفق باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار