رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد:

سیرنزولی، ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ویروس در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد بیماری شیب کاهش یابنده‌ای در استان دارد ولی کاهش آمار اصلا به معنی تمام شدن بیماری نبوده و ویروس در تمامی نقاط استان وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سیرنزولی، ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ویروس در آذربایجان شرقی

محمدحسین صومی، در گفت‌وگو با بخش خبری تلویزیون، با اشاره به ۹ شهرستان کم‌خطر استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: شهرستان‌های هوراند، خداآفرین، هریس، ملکان، جلفا، اسکو، آذرشهر، بستان آباد و عجب‌شیر تا پنجم اردیبهشت ماه جزو شهرهای کم خطر استان ما بودند.
وی، افزود: تعداد مبتلایان در روزهای اخیر در شهرستان‌های هریس و ملکان کمی بالا رفت و مقرر شد هریس و ملکان جزو کم خطرها در نظر گرفته نشوند، هر چند برخی شهرهای شهرستان هریس، کم خطر هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه به آخرین آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان اشاره و با مقایسه آمار هفته اول و دوم اردیبهشت ماه گفت: هفته اول، ۷۰۰ مبتلا و ۴۱ فوتی داشتیم که در هفته دوم به ۴۰۰ مبتلا و ۳۱ فوتی رسیده و کاهش ۴۲ درصدی در تعداد مبتلایان و کاهش ۲۴ درصدی در تعداد فوتی‌ها را نشان می‌دهد.
وی از نزولی بودن سیر ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ویروس در استان خبر داد و گفت: بیماری شیب کاهش یابنده‌ای در استان دارد و این را مدیون تلاش‌های ملت و مسئولان و همکارانمان هستیم.
وی تاکید کرد: کاهش آمار اصلا به معنی تمام شدن بیماری نبوده و ویروس در تمامی نقاط استان وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: امیدواریم بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مراعات شود تا نمره قبولی بگیریم.
صومی در پایان ضمن تبریک روز ماما از همکاران بالینی و ماماهای فعال در خط مقدم مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار