جامعه ایران به معلمان بیش از هر قشر دیگری اعتماد دارند

مشهد(پانا)- خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ویدئو کنفرانس تجلیل از معلمان نمونه استان گفت: جامعه ایران به معلمان بیش از هر قشر دیگری اعتماد دارند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جامعه ایران به معلمان بیش از هر قشر دیگری اعتماد دارند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این جلسه ویدئو کنفرانس گفت: بزرگداشت مقام معلم همزمان است با گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد "شهید مرتضی مطهری" که الگو و نمونه بارز یک معلم تمام و کمال بودند و امیدواریم همه ما بتوانیم در مسیر آن شهید بزرگوار قدم برداریم.

وی افزود: همه ما به عنوان معلم باید بتوانیم در مسیری که پایه گذار آن استاد شهید مرتضی مطهری بوده است حرکت کنیم تا نسلی دیندار، متخصص، خودباور و دارای ویژگی های مثبت اخلاقی و شخصیتی را برای اداره آینده کشور تربیت کنیم.

خدابنده تصریح کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و همه باور داریم که مسیر توسعه هر کشور از نهاد تعلیم و تربیت می گذرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: تربیت نسل آینده کشور بر عهده معلمان است و نگاه توسعه محور معلم و مدرسه می تواند موجب رشد و بالندگی کشور در آینده شود.

وی عنوان کرد: پایه اصلی مدیریت سال های آینده کشورمان در کلاس های درس امروز رقم می خورد و در این میان نقش معلم در تربیت فرزندان ایران بسیار پررنگ و حیاتی ست.

خدابنده خاطرنشان کرد: بنای تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه موازین دینی و اعتقادی گذاشته شده است و معلمان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ارکان نظام آموزش و پرورش در راستای رسیدن به اهدافی که در این حوزه دنبال می کنیم نقشی مهم و تاثیرگذار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تعهد، تخصص، تدین، انسان دوستی و مسئولیت پذیری باید از ویژگی های یک معلم باشد تا بتواند برای دانش آموزان الگوی مناسب زندگی کردن باشد.

وی تاکید کرد: جامعه ایران به معلمان بیش از هر قشر دیگری اعتماد دارند و این نشان دهنده مرجعیت و اثرگذاری معلمان در بین اقشار مختلف جامعه است.

خدابنده گفت: امروز وظیفه همه ماست که قدر این اعتماد را بدانیم و جایگاه معلمان را بیش از هر زمان دیگری در جامعه ارتقاء دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: در بیش از دو ماه گذشته بواسطه شیوع ویروس کرونا مدارس کشور تعطیل شد اما عملکرد معلمان در این مدت نشان داد آن ها با عشق به کارشان در هر شرایطی کنار دانش آموزان عزیز و خانواده های آنان ایستاده اند.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی در بحث آموزش مجازی به دانش آموزان در ایام تعطیلات اخیر جزو استان های پیشرو بوده و موفقیت در این زمینه حاصل تلاش و مسئولیت پذیری معلمان ما بوده است که من از همه آن ها تشکر می کنم.

خدابنده بیان کرد: بسیاری از معلمان ما در ایامی که مدارس تعطیل بوده اند زمان قابل توجهی از شبانه روز را درگیر آموزش مجازی به دانش آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امروز آموزش دانش آموزان در فضای مجازی ظرفیت قابل توجهی را برای حرکت به سمت روش های نوین آموزشی در اختیار ما قرار داده است که باید با برنامه ریزی صحیح در راستای استفاده مطلوب از این فرصت حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: منکر مشکلات و چالش ها نیستیم، برخی از خانواده ها و دانش آموزان امکان بهره گیری از این ظرفیت را ندارند اما در هر صورت در مواجهه با شرایط اضطراری فعلی بهترین مسیر، استفاده از بستر فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان بوده و وظیفه ماست تا با همکاری سایر دستگاه ها شرایط را برای بهره مند شدن تمام دانش آموزان از امکانات و آموزش هایی که در این بستر ارائه می شود فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار