گفت‌وگو با محمود اسلامیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال :

نحوه مدیریت سرخابی‌ها بی‌احترامی به فوتبال است

تهران (پانا) - فدراسیون فوتبال کشورمان کماکان رئیس ندارد و برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در گرو اصلاح اساسنامه و تأیید آن از سوی فیفاست.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نحوه مدیریت سرخابی‌ها بی‌احترامی به فوتبال است

به‌گزارش ایران، در این شرایط برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال در حال اصلاح اساسنامه هستند تا در اسرع وقت رئیس جدید معرفی و صندلی مهدی تاج، رئیس مستعفی به جانشین او سپرده شود. علاوه‌بر این یکبار دیگر بحث واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی مطرح شده است. بحثی که چند بار به این مرحله رسیده اما در نهایت عملی نشد. گرچه به نظر می‌رسد این بار عزم وزارت ورزش برای واگذاری سرخابی‌ها جزم است.
محمود اسلامیان یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: «تیمی با مسئولیت مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در حال بررسی موارد اصلاحی است و این تیم از همه کارشناسان فوتبال نظرخواهی کرده تا نکات مورد نظرشان را بیان کنند. جلسات این تیم در حال برگزاری است و کار اصلاح اساسنامه فدراسیون دو هفته دیگر تمام می‌شود و پس از تأیید اساسنامه توسط مسئولان کشور، این اساسنامه به فیفا ارسال خواهد شد. تیم مورد نظر تلاش می‌کند تا در اسرع وقت کارها انجام و رئیس فدراسیون معرفی شود.»

او با اشاره به اینکه آقای روحانی، رئیس جمهوری نگاه بسیار مثبتی به بحث واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه ورزش دارد، بیان کرد: «واگذاری سهام 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال قدم مثبتی برای خروج دولت از اقتصاد است و این کار در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود. دولت این گام را برداشته و با جدیت در حال انجام این کار است. اکنون تنها اقتصاد کشورهای کوبا و کره شمالی دولتی است و کشورهای جهان بعد از چندین سال تجربه به این نتیجه رسیدند که اقتصاد از طریق بخش‌های خصوصی اداره شود که این امر ده‌ها دلیل داشت و دولت‌ها به این دلایل از فعالیت در اقتصاد دست کشیدند.»
این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: «نظر فدراسیون جهانی فوتبال این است که فدراسیون فوتبال باید غیردولتی باشد و غیر دولتی بودن به این معنی نیست که فدراسیون‌ها قوانین دولت را رعایت نکنند بلکه تمامی فدراسیون‌ها تابع قوانین دولت‌ها هستند. متأسفانه این باور غلط در کشور ما وجود دارد. در طی 27 سال گذشته 13 رئیس فدراسیون داشتیم و این در حوزه ورزش اتفاق خوبی نیست اما در چند سال اخیر این موضوع تا حدودی برطرف شد و در 13سال گذشته 2 مدیر در فدراسیون حضور داشتند که حاصل آن 5 ستاره شدن فدراسیون فوتبال بود.»

اسلامیان با اشاره به اینکه ورزش ما نیازمند تربیت مدیران کارآمد است، گفت: «ضعف ورزش ما در حوزه مدیریت است و باید ما مدیر تربیت کنیم و به او زمان بدهیم. مدیریت ثبات می‌خواهد چرا که ثبات باعث می‌شود تا به موفقیت برسیم.
این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه به نحوه انتخاب مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال انتقاد کرد: «چرا باید یک دندانپزشک به‌عنوان رئیس باشگاه پرسپولیس انتخاب شود و چرا باید فردی به‌عنوان مدیر باشگاه استقلال انتخاب شود و دائماً وعده بدهد و به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکند. هیچ کدام از این مدیران تجربه مدیریت در ورزش را ندارند و این بی‌احترامی به هواداران و پیشکسوتان فوتبال است.»

اسلامیان با اشاره به اینکه فوتبال ایران مدیران خوبی همچون محمد دادکان دارد، بیان کرد: «چرا نباید این مدیران خوب و باتجربه انتخاب شوند و در ورزش مدیریت کنند. حقیقتاً در شرایط فعلی جای این مدیران در فوتبال ایران خالی است و باید مجدداً به این مدیران اعتماد کنیم و ورزش را به دست این افراد بسپاریم. این افراد نمره قبولی گرفتند و حالا با وجود بالا رفتن سن‌شان، تجربیات بیشتری دارند و می‌توانند به فوتبال و ورزش ما مجدداً کمک کنند.» او در خصوص شرایط کنونی کشور و در پاسخ به این سؤال که چه زمانی لیگ برتر برگزار می‌شود؟ افزود: «برای برگزاری لیگ منتظر نظر کمیته ملی کرونا هستیم. برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص انجام شده و منتظریم که این کمیته نظرات خود را بیان کند. حقیقتاً باید به جامعه پزشکی‌مان خسته نباشید گفت چرا که تا به اینجا کشور ما با وجود تحریم‌ها بخوبی از پس مهار این ویروس برآمد. درود بر شرف پزشکان کشورمان که با وجود محدودیت‌ها توانستند در جنگ با کرونا موفق باشند.»

بازتاب
سرخابی‌ها ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی دارند

ابوالقاسم شمسی جامخانه معاون سازمان خصوصی‌سازی در برنامه ورزش تعطیل نیست گفت: «طبق آخرین آمار در 31 تیرماه سال گذشته، زیان انباشته استقلال 155 میلیارد تومان و بدهی‌هایش 190 میلیارد تومان و عمده آن بدهی 56 میلیارد تومان است که مالیاتی می‌باشد. ضمن اینکه باشگاه استقلال سال 97 زیان‌ده بوده و در سال 98 سود داشته است. باشگاه پرسپولیس هم متعلق به وزارت ورزش و جوانان است. سود و زیان انباشته شرکت 135 میلیارد تومان و جمع بدهی‌هایش 195 و عمده بدهی‌اش مالیاتی و 75 میلیارد است. جمع بدهی هردو باشگاه 380 میلیارد تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار