بوشهر رتبه سوم پروژه هوشمندسازی مدارس روستایی کشور را کسب کرد

بوشهر(پانا)_ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهرگفت این استان در فاز نخست پروژه هوشمندسازی مدارس روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار رتبه سوم کشور را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بوشهر رتبه سوم پروژه هوشمندسازی مدارس روستایی کشور را کسب کرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر و به نقل از ایرنا، علی سملیان روز یکشنبه در این رابطه افزود: از تعداد ۳۱۲ مدرسه که در فاز نخست پروژه هوشمندسازی مدارس استان جهت اجرا ابلاغ شده تاکنون دسترسی بیش از ۲۰۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات برقرار شده است.
وی بیان کرد: طرح هوشمندسازی مدارس از پروژه های الویت دار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر است که به دستور وزارت ارتباطات در دست اجرا است.
سملیان ادامه داد: باتوجه به بازه زمانی تعیین شده برای اتمام این طرح، تمهیدات لازم در راستای تسریع روند اجرا در نظر گرفته شده است.
وی گفت: باتوجه به شرایط کنونی ضرورت توجه ویژه به هوشمند سازی مدارس، آموزش از راه دور و آموزش مجازی را دو چندان کرده است که با اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات گامی موثر در ارتقا آموزشی دانش آموزان روستایی و بهره مندی از پهن باند مناسب جهت ارائه محتوای آموزشی به صورت برخط است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اظهارداشت: سیستم‌های آموزشی هوشمند در مدارس باعث سرعت بخشی در فعالیت‌های فرهنگیان می‌شود و امکان دسترسی الکترونیکی به کتب درسی و کمک آموزشی را برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم می‌کند.
سملیان یادآورشد: یکی دیگر از مزایای سیستم الکترونیک در مدارس، یکپارچه شدن آموزش تحت اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت در شرایط کنونی تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.
وی تصریح کرد: پروژه هوشمندسازی مدارس در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با استفاده از ظرفیت طرح‌های خدمات اجباری روستایی(یو.اس.اُ) برای ایجاد ارتباط با کیفیت و مناسب اجرایی شده است.
سملیان افزود: با اجرای این طرح آموزش و پرورش می‌تواند محتوای آموزشی را از طریق فناوری اطلاعات در اختیار دانش آموزان روستایی قرار دهد و همچنین بستر لازم برای ارتباط برخط اولیا با مسئولان مدرسه و معلمان ایجاد شود.
وی گفت: سیستم‌های آموزشی هوشمند در مدارس باعث تسریع در انجام وظایف فرهنگیان و امکان دسترسی الکترونیکی معلمان و دانش‌آموزان به محتوای درسی و کمک آموزشی را فراهم می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار