متلاشی شدن باند کلاهبرداری در یک سایت فروش کالا

تهران (پانا) - سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری یک باند کلاهبرداری در یک سایت مربوط به فروش کالا که از طریق درج آگهی و فروش کالا اقدامات مجرمانه انجام می‌دادند، خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
متلاشی شدن باند کلاهبرداری در یک سایت فروش کالا

به گزارش پلیس، سرهنگ داوود معظم گودرزی تهران گفت: مردی ۲۲ ساله ساکن حوالی خیابان شریعتی، دهم فروردین ماه ۱۳۹۹ با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس، اظهار داشت، از طریق درج آگهی فروش در سایت دیوار یک دستگاه گوشی آیفون ۱۱ به مبلغ ۸۰ میلیون ریال را انتخاب کردم و با فرد آگهی دهنده تماس گرفتم که وی برای فروش، مبلغ مذکور را مطالبه کرد و من وجه مورد نظر را واریز کردم سپس با وی تماس گرفتم ولی دیگر فروشنده پاسخگو نبود و تلفن همراهش را خاموش کرده بود، در آن لحظه متوجه شدم در دام یک کلاهبردار افتادم.

وی بیان کرد: پرونده در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند متهم برای رد گم کردن و پنهان ماندن هویتش مبلغ سرقتی را به حساب‌های مختلف واریز کرده و بعد از چند روز از مسدود شدن تمام حساب‌ها، فردی به هویت (ع. ع) به این پلیس مراجعه و بیان داشت که حساب بانکی اش مسدود شده است.

گودرزی افزود: از وی تحقیقات پیرامون موضوع، انجام که وی در خصوص واریزی بخشی از وجوه شاکی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت، در حال حاضر خانه‌ای در تهران دارد که تاکنون به مدت ده روز است که به فردی اجاره داده و بصورت روزانه از وی کرایه می‌گیرد، چهاردهم فروردین نیز مبلغی بابت اجاره خانه به حسابم واریز کرده و همان روز فهمیدم حسابم مسدود شده است و من به وی مظنون هستم چون رفت و آمد در آن خانه زیاد است و تصمیم به خارج شدن از منزل را دارند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در پی هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای، پس از تکمیل تحقیقات با توجه به اینکه بیم فرار متهمان از محل مورد نظر محتمل بود اکیپی از مأموران پلیس فتا با راهنمایی صاحب خانه به محل مورد اشاره اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه دو نفر متهم به هویت (م. م) و (ع. م) را دستگیر و ادوات و تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی آنها نیز کشف و ضبط شد.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی کشف شده مشخص شد، متهمان به صورت گسترده اقدام به کلاهبرداری در سایت دیوار می‌کنند و تاکنون مبلغی حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به همین روش سرقت کرده‌اند.

سرهنگ گودرزی افزود: پرونده پس از جمع آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ در خاتمه بیان داشت: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی دیده و پسندیده‌اند اول کالا را رؤیت کرده و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده مطمئن شوند که کالای تبلیغ شده واقعی است، از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در مکان‌های پرت و خلوت خودداری کنید و برای رؤیت کالا و پرداخت پول آن حتماً در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار