آب‌نبات فراسودمند زرشک با خاصیت تصفیه خون ثبت اختراع شد

تهران (پانا) - آب‌نبات فراسودمند زرشک با خاصیت تصفیه خون و کمک به خون‌سازی به همت جهادگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در سامانه مالکیت فکری کشور به ثبت رسید.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آب‌نبات فراسودمند زرشک با خاصیت تصفیه خون ثبت اختراع شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، این محصول فراسودمند توسط محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دکتر ساره حسینی عضو گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و با همکاری دکتر امیر حسین الهامی راد عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد سبزوار به عنوان اختراع در سامانه مالکیت فکری کشور به شماره ۱۰۰۲۸۷ ثبت شد.

آب‌نبات شیرین موجود در بازار از مخلوط غلیظ شکر با آب به همراه افزودنی‌های طعم دهنده و رنگ‌دهنده ساخته شده است.

شکر موجود در این آب‌نبات‌ها باعث فساد دندان شده و همچنین با افزایش قند خون احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن مازاد قند محصول در بدن به چربی تبدیل شده و موجب افزایش تدریجی چربی و تری گلیسیرید می‌شود که عامل ابتلا به اضافه وزن و چاقی است.

رنگ خوراکی دارای نانو ذرات اکسیدتیتانیوم موجود در آب‌نبات نیز منجر به کاهش توانایی سلول‌های روده در جذب مواد مغذی می‌شود و همچنین توانایی روده در برابر عوامل بیماری‌زا را تضعیف می‌کند.

آب‌نبات‌های رژیمی که در سال‌های اخیر به بازار آمده است، با شیرین‌کننده‌هایی مانند ایزومالت، استویا و سوکرالوز تهیه شده‌اند و غالبا از رنگ‌دهنده‌ها و طعم‌دهنده‌های غیرطبیعی در فرایند تولید آن‌ها استفاده می‌شود.

در فرمولاسیون آب‌نبات فراسودمند زرشک از عصاره زرشک به عنوان رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده طبیعی استفاده شده که محصول مورد نظر را به یک فرآورده فراسودمند تبدیل کرده است.

زرشک دارای ترکیب فعالی به نام بربامین است که از قلب در برابر آسیب‌های بافتی جلوگیری می‌کند. با کاهش میزان ساکارز در فرمولاسیون این محصول از افزایش قند خون و همچنین افزایش وزن پس از مصرف محصول ممانعت می‌شود.

این محصول قابلیت تولید در کارخانه برای مصارف داخلی و همچنین صادرات به بازارهای هدف را داشته و قابلیت جایگزینی با آب‌نبات معمولی موجود در بازار را دارد، علاوه بر این محصول مذکور با افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به استفاده از میوه زرشک باعث افزایش بهره‌وری این میوه نیز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار