استان بوشهر

صدور محموله میوه از دیر به کویت

بوشهر(پانا)_ مدیر گمرک بندر دیر گفت نخستین بار محموله 450 تنی میوه و تره بار از این بندر به مقصد کشور کویت صادر شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
صدور محموله میوه از دیر به کویت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، فضل الله احمدی افزود: این محموله به ارزش صد هزار دلار معادل 13 میلیارد و 200 میلیون ریال است که در رونق اقتصاد منطقه موثر و حرکتی برای حضور و فعالیت هرچه بهتر و بیشتر تجار و بازرگانان در این بندر خواهد شد.
وی گفت: این محموله با یک فروند کشتی متعلق به تجار بومی این شهرستان است به مقصد کشور کویت بارگیری شد.
مدیر گمرک بندر دیر افزود: گمرک این بندر آمادگی کامل دارد که به صورت شبانه روزی تشریفات گمرکی صادرات را درکمترین زمان ممکن انجام دهد.
وی در ارتباط با ظرفیت اسکله بندر دیر اضافه کرد: اسکله تجاری بندر دیر با ظرفیت پهلوگیری 10 لاندی گراف و 6 شناور چوبی و سنتی می‌تواند بارگیری همزمان کالاهای صادراتی به کشورهای مختلف بویژه حوزه خلیج فارس داشته باشد
احمدی اضافه کرد: در زمان حاضر تجار و بازرگان این شهرستان صادرات کالا را به کشور قطر به صورت مداوم انجام می‌دهند که باعث رونق این بندر در سال‌های اخیر شده‌است و هم اکنون بازرگانان این بندر از کشور امارات نیز درخواست صادرات کالا دارند که امیدواریم این مهم در سال جاری محقق شود.
وی گفت: کاهش هزینه حمل و نقل کالا، نزدیکی به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس به ویژه قطر و قرار گرفتن در کنار مرز از مزیت‌های بندر دیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار