بازدید اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کارگاه تولید فیلتر نانو ماسک تنفسی

شیراز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه اعضای هیات رئیسه دانشگاه از یک کارگاه تولید فیلتر نانو ماسک تنفسی، بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بازدید اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کارگاه تولید فیلتر نانو ماسک تنفسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با همراهی اعضای هیات رئیسه دانشگاه، از کارگاه تولیدی یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه که موفق به دستیابی به فناوری نانو برای تولید ماسک شده است، دیدن کرد.

او در حاشیه این بازدید اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از زمان شیوع کروناویروس در کنار فعالیت‌های بهداشتی و درمانی، از شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های تولید ماسک حمایت کرده است.

رئیس دانشگاه ادامه داد: به کمک این شرکت دانش بنیان، از تکنیک نانو در پارچه‌های تولید ماسک استفاده شده که موجب می‌شود میزان نفوذ ذرات تا ۹۹ درصد فیلتر شود، به این معنی که به روش الکتروریسی، روی پارچه‌های تولید ماسک لایه نشانی شده و فیلترینگ ماسک ارتقا می‌یابد.

لطفی گفت: این تکنولوژی به تایید سازمان انرژی اتمی رسیده و سطح کیفیت ماسک‌های تولیدی به میزانی خواهد بود که بتوان از آن در مراکز درمانی ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کروناویروس استفاده کرد.

او در این بازدید با اشاره به بازگشایی مشاغل، بر سرعت بخشیدن به روند تولید ماسک برای ارتقای ایمنی عمومی تاکید کرد.

بررسی خط تولید ۲ کارخانه تولید ماسک در شهرک صنعتی شیراز

اعضای هیات رئیسه دانشگاه در ادامه از دو کارخانه دیگر تولید ماسک استان در شهرک صنعتی شیراز بازدید کردند.

رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه از بخش های مختلف و خط تولید این دو کارخانه تولیدی بازدید کرده و با مسوولان کارخانه پیرامون راهکارهای بهبود روند تولید گفت و گو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار