کشف ۳۲۴ میلیارد ریال کالاهای ضروری احتکار شده

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالاهای اساسی و ضروی احتکار شده به ارزش بیش از ۳۲۴ میلیارد ریال در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۳۲۴ میلیارد ریال کالاهای ضروری احتکار شده

به گزارش سایت پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با عنایت به لزوم تشدید نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و ضروری در ماه مبارک رمضان و حساسیت موضوع در شرایط حاضر، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ضروری از ابتدای اردیبهشت ماه در سطح کشور اجرا شد.

وی افزود: طی سه روز از شروع طرح، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با کار اطلاعاتی دقیق، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری از قبیل انواع حبوبات، غلات، مواد غذایی، پروتئینی، انواع مواد شوینده و... را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از این انبارها موفق به کشف ۸۸۷ تن و ۶۴۰ کیلوگرم انواع کالاهای اساسی و ضروری، مواد غذایی و پروتئینی، به همراه ۶۰ تن انواع کود شیمیایی، ۱۱ هزار و ۳۹۶ قوطی انواع رب گوجه فرنگی و کنسروماهی، ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ قلم انواع دارو و لوازم آرایشی بهداشتی، ۱۷ هزار و ۲۷۲ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۴۰۰ عدد انواع پمپ ظرف مواد شوینده و هفت هزار و ۷۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی، ۲ هزار و ۷۰۰ بطری انواع نوشابه و آبمیوه احتکار شده کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از ۳۲۴ میلیارد ریال برآورد کرده و در این رابطه ۱۳۸ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل تعزیرات حکومتی شدند.

سردار مقیمی در پایان با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات در استان های فارس، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بوده از هموطنان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار