مدیر کل آموزش و پرورش فارس :

 ملاک ارزیابی در امتحانات نهایی پاسخگویی به 80 درصد از محتوای کتب درسی است

شیراز (پانا) - به گفته مدیر کل آموزش و پرورش فارس؛ در امتحانات نهایی و کنکور سراسری فقط پاسخگویی به 80 درصد از محتوای کتب درسی که تا اسفند ماه به صورت حضوری تدریس شده ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به سوالاتی که از 20 درصد بقیه محتوای کتب درسی که به صورت مجازی تدریس شده اختیاری و کمکی است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
 ملاک ارزیابی در امتحانات نهایی پاسخگویی به 80 درصد از محتوای کتب درسی است

فرهاد اسماعیلی، با تاکید بر اینکه شبکه شاد مکمل نظام آموزشی و برنامه‌های آموزش و پرورش است گفت: این شبکه صرفا برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده؛ بلکه بستری است برای ارائه فعالیتهای آموزشی و پرورشی در وضعیت های اضطراری که ممکن است در حوزه آموزش و پرورش پیش آید.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در حادثه همه‌گیری ویروس کرونا، جایگاه اجتماعی و علمی معلمان بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه معلمان عزیز با تعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد، خودشان با استفاده از هر امکاناتی که داشتند تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

اسماعیلی به آموزش‌های خودجوش ارائه‌شده توسط معلمان به صورت مجازی در پی تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: معلمانی هستند که در سخت ترین شرایط در نقاط کور اینترنتی در بحران کرونا از هر کمکی برای تدریس به دانش آموزان دریغ نمی نمایند که این بسیار مهم و واقعا جلوه هایی از ایثار است.

وی گفت: با نصب و راه اندازی شبکه شاد این امکان فراهم می‌شود که علاوه بر ارائه آموزشهای مدرسه ای؛ فعالیتهای دیگری نیز دنبال شود؛ از جمله صرفه جویی در هزینه های برگزاری جلسات مختلف طی سال تحصیلی، ایجاد ارتباط مناسب بین اولیاء مدرسه با اولیاء دانش آموزان به صورت مجازی.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در امتحانات نهایی و کنکور سراسری فقط پاسخگویی به 80 درصد از محتوای کتب درسی که تا اسفند ماه به صورت حضوری تدریس شده ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به سوالاتی که از 20 درصد بقیه محتوای کتب درسی که به صورت مجازی تدریس شده اختیاری و کمکی است.

اسماعیلی افزود: این شبکه به سامانه سناد متصل است که سامانه سناد نیز به عنوان سامانه مرجع اطلاعات دانش آموزان، معلمان و کلاس بندی مدارس است، بنابراین وزارت آموزش و پرورش یک سامانه گزارش‌گیری دارد که از طریق آن هر دانش آموز، مدیر یا معلمی که وارد این شبکه می شود بلافاصله در سیستم گزارش‌گیری وزارت ثبت می شود.

او با تاکید بر اینکه ضرورت دارد همگی ما سعی کنیم تا از این بستر نهایت استفاده را داشته باشیم گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته تمامی مدیران و معلمان مدارس باید وارد این سامانه شوند و به طبع آن لازم است دانش آموزان نیز با ورود به این شبکه بتوانند از برنامه های آموزشی و پرورشی استفاده نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود زیرساخت ها و بروز مشکلاتی در زمینه برگزاری کلاس درس به صورت مجازی در همه استان، گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی در این زمینه، ۵۳۰ نقطه استان از اینترنت بی بهره اند که معادل یک هزار و 34 کلاس درس است، 250 نقطه در استان دسترسی به آنتن تلویزیون ندارند، 1470 نقطه دسترسی به تلفن ثابت ندارند و 130 نقطه نیز رادیو ندارند.

اسماعیلی افزود: بر اساس این ارزیابی، همکاران ما تلاش کردند تا با فراهم کردن امکانات مختلف، روند آموزش را در این مناطق ادامه دهند تا جایی که در برخی از نقاط با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام به اعزام نیرو برای آموزش دانش آموزان شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه آموزش در فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و اینکه مدرسه کانون تربیت است گفت: انسان موجودی اجتماعی است و یادگیری یک رویکرد وسیع تربیتی دارد که در واقع دانش آموزان با حضور در مدارس درس زندگی، مهارت های اجتماعی، جامعه پذیری را می آموزند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خصوص زمان و شیوه ثبت نام مدارس منتظر اعلام وزارت هستیم که هنوز بخشنامه ای در این زمینه دریافت نکرده ایم.

اسماعیلی گفت: برای جبران عقب‌افتادگی احتمالی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه که نیاز به آموزش چهره به چهره است و همچنین دانش آموزان پایه اول مقرر شده در سال آینده یک بخش را به صورت تکمیلی در نظر بگیریم.

او در خصوص برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی نیز گفت: در برگزاری امتحانات مهمترین اولویت ما سلامتی دانش آموزان است و بر همین اساس برگزاری آزمون به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تنها در پایه دوازدهم و به دلیل برگزاری امتحانات نهایی مطرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در امتحانات نهایی و کنکور سراسری فقط پاسخگویی به 80 درصد از محتوای کتاب که تا اسفند ماه به صورت حضوری تدریس شده ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به سوالاتی که از 20 درصد بقیه محتوای کتاب که به صورت مجازی تدریس شده اختیاری و کمکی است .

اسماعیلی گفت: اعلام نمرات دانش‌آموزان در پایه‌های غیر از پایه دوازدهم نیز بستگی به نظر معلمان دارد که با لحاظ کردن شرایط دانش‌آموزان و نحوه بهره‌گیری آنها از آموزش‌های مجازی لحاظ می‌شود.

او گفت: معلمان ما با شیوع ویروس کرونا، علاوه بر راه اندازی آموزش های مجازی و ایجاد آرامش در فضای عمومی جامعه و در بین خانواده ها، آموزش و پرورش و فرهنگیان فارس با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی که داریم، اقدامات مختلفی انجام دادند که تولید ماسک و مواد ضدعفونی مورد تایید علوم پزشکی توسط هنرستان و حضور داوطلبانه همکاران در ضدعفونی کردن سطح شهر و مدارس و مراکز مختلف از آن جمله است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان ضمن تبریک هفته معلم گفت: این اقدامات خودجوش معلمان تداعی گر آیه شریفه در سوره شعرا ست که پیامبران می فرمایند: من از شما در برابر هدایت خود مزدی نمی طلبم و مزد من تنها بر عهده پروردگار است و امیدوارم که اجر معلمان ما نیز در نزد خداوند متعال محفوظ باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار