بروز مشکل در انتخاب شیوه آزاد سازی سهام عدالت از طریق تلفن همراه

تهران (پانا) - اگرچه مسئولان سازمان خصوصی‌سازی می‌گویند در انتخاب شیوه آزادسازی سهام عدالت توسط سهامداران اشتباه سیستمی وجود ندارد اما برخی سهامداران نسبت به ثبت اشتباه انتخاب خود معترض هستند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بروز مشکل در انتخاب شیوه آزاد سازی سهام عدالت از طریق تلفن همراه

به گزارش مهر، سه شنبه نهم اردیبهشت بود که موافقت رهبر انقلاب با درخواست رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سهام عدالت اعلام شد. همان شب، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی در اخبار ۲۱ حاضر شد و خبر داد که از فردای آن روز انتخاب شیوه آزاد سازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای تمامی مشمولین سهام عدالت امکان پذیر است.

وی اعلام کرد که در روش مستقیم اختیار خرید و فروش سهام در دستان خود مردم خواهد بود اما در صورت استفاده از روش غیر مستقیم، مردم سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی خواهند بود و این شرکت‌ها هستند که مدیریت سهام عدالت را در دست خواهند داشت.

در فردای آن روز یعنی چهارشنبه دهم اردیبهشت، برای تبیین نحوه آزاد سازی سهام عدالت، نشستی خبری در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد در این برنامه علیرضا صالح ضمن تاکید بر این نکته که مردم در انتخاب شیوه آزاد سازی عجله نکنند چرا که در صورت تغییر تصمیم مشمول مالیات خواهند شد گفت: سهامداران سهام عدالت می‌توانند تا مدت ۳۰ روز با مراجعه به سامانه سهام عدالت، یکی از دو شیوه را انتخاب کنند

بر اساس پیگیریهای انجام شده، با وجود قابل قبول بودن طراحی سامانه سهام عدالت، بروز مشکل و انتخاب اشتباه در انتخاب شیوه آزادسازی سهام عدالت به ویژه در افرادی که با تلفن همراه قصد انتخاب شیوه آزادسازی را داشتند موجب بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

مشکلات در سامانه سهام عدالت در تلفن‌های همراه

در یکی پیام مخاطبین آمده است: من ۹ عدد کد ملی را به فاصله چند ساعت ثبت کردم، اما نکته جالب اینجاست که ۴ کدملی روش مستقیم انتخاب شده و ۵ کدملی روش غیر مستقیم.

مخاطب دیگری گفته است: من فردی هستم که به صورت حرفه‌ای در بورس فعالیت حرفه‌ای می‌کنم. برای همسرم که ثبت نام کردم دقیقاً گزینه مستقیم را انتخاب کردم اما غیر مستقیم ثبت شد لطفاً صدای مارو به مسئولین برسونید تا شاید کسی پیگیر این ماجرا شده و گوش شنوایی وجود داشته باشد

مخاطب دیگری نیز گفت: من برای سه نفر گزینه مستقیم را انتخاب کردم اما در نهایت برای خودم غیر مستقیم ثبت شد من به دلیل اینکه سال هاست کارم بورس است مطمئنم که هر سه را مستقیم ثبت کردم ولی امروز صبح دیدم که غیر مستقیم ثبت شده است.

تا آخرین لحظه اگر اشتباه انتخاب کردید می‌توانید برگردید

مسئولین سازمان خصوصی سازی به واسطه کانالی تلگرامی غیر رسمی منسوب به مسئولین این سازمان اعلام کردند به هیچ طریق امکان خطا وجود ندارد بنابر مطلب این کانال: تمامی فرآیند ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی سهام عدالت بصورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود و جای هیچ گونه خطای انسانی وجود ندارد. هنگامی که یکی از روش‌های آزاد سازی سهام عدالت انتخاب می‌شود همان لحظه روش انتخاب شده به مشخصات شما در بانک اطلاعاتی سامانه نسبت داده می‌شود.

در این کانال اعلام شده است: بنابراین اگر بنا به هر دلیل و یا خطای ناخواسته کاربری، گزینه اشتباه انتخاب شود، در صفحه بعد و پیش از ارسال پیامک، مجدداً روش انتخاب شده به شما نمایش داده شده و چنانچه مایل به تغییر آن باشید (پیش از ارسال پیامک) از طریق کلید بازگشت می‌توانید به صفحه قبل برگشته و گزینه انتخاب شده خود را اصلاح نمائید. با توجه به اینکه قبل از ثبت نهایی حداقل دو مرتبه شیوه انتخاب شده به شما نمایش داده می‌شود، خطای کاربری می‌بایست به حداقل ممکن برسد.

همچین درباره کسانی که با اشتباه گزینه انتخاب روش برای آنها انتخاب شده است، آمده است: علاوه بر توضیحات فوق، اگر پیامک را دریافت نموده اما در سامانه ثبت نکنید، از طریق کلید بازگشت می‌توانید مجدداً نسبت به اصلاح انتخاب روش آزاد سازی اقدام فرمائید. کلیه عملیات و اقدامات کاربر در سامانه الکترونیکی سهام عدالت رویداد نگاری شده و قابل پیگیری می‌باشد. لطفاً کد پیگیری ارائه شده پس از ثبت روش آزاد سازی را نزد خود نگهدارید. در صورتیکه مجوز امکان اصلاح اطلاعات صادر شود، ارائه این کد از سوی کاربر الزامی خواهد بود.

با توجه به افزایش آمار کسانی که بدین ترتیب قصد انتخاب گزینه دیگری داشتند اما گزینه دیگری برایشان انتخاب شده است، سازمان خصوصی سازی باید هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کرده و راه اصلاح گزینه را برای افرادی که حقشان ضایع شده و با اشتباه سیستم گزینه دیگری برای آنها انتخاب شده باز بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار