رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

راه اندازی سامانه «مدک» با هدف توزیع تامین ملزومات پزشکی اعضای سازمان نظام پزشکی از امروز

شیراز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی سامانه «مدک» با هدف توزیع تامین ملزومات پزشکی اعضای سازمان نظام پزشکی از عصر امروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی سامانه «مدک» با هدف توزیع تامین ملزومات پزشکی اعضای سازمان نظام پزشکی از امروز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر مهرزاد لطفی گفت: با توجه به نیاز اعضای سازمان نظام پزشکی به ملزومات پزشکی از جمله ماسک و دستکش پزشکی و ضرورت مدیریت منابع و توزیع هدفمند این ملزومات، مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به راه اندازی سامانه‌ای با عنوان «مدک» کرده است.

لطفی افزود: به کمک این سامانه، اعضای سازمان نظام پزشکی می‌توانند اقلام مورد نظر خود شامل انواع ماسک و دستکش پزشکی را در این سامانه وارد کرده و با هماهنگی نظام پزشکی، به درخواست ها رسیدگی می شود.

به گفته‌ او، در کنار طراحی این سامانه، به نحوی برنامه‌ریزی شده که اقلام موردنظر به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه از کارخانه ها و شرکت های پخش تهیه شده و در فروشگاه های پیشنهاد شده از سوی اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی توزیع می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اعضای سازمان نظام پزشکی می توانند بر اساس نشانی فروشگاه‌ها که در سامانه معرفی شده است، اقلام موردنظر خود را بر اساس قیمت مصوب دریافت کنند، در مورد مزایای این سامانه توضیح داد: به کمک سامانه «مدک» ضمن توزیع کنترل شده و مشخص کالاها، از واسطه گری و سوء استفاده های احتمالی، همچنین سرگردانی جامعه پزشکی برای تهیه کالاهای ضروری مانند ماسک و دستکش جلوگیری می شود، از سویی دیگر ثبت دقیق آمارها امکان برنامه ریزی درست را برای دست اندرکاران فراهم می‌کند.

دکتر لطفی ادامه داد: در گام نخست، این سامانه برای اعضای نظام پزشکی شیراز در نظر گرفته شده و در فازهای بعدی، توسعه این اقدام در دیگر شهرهای استان و موسسات درمانی نیز پیش‌بینی شده که امیدواریم به زودی این مراحل تکمیل شود؛ همچنین بتوانیم این سامانه را به دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز به عنوان سامانه ای کارآمد برای توزیع مناسب کالاهای موردنیاز جامعه پزشکی معرفی کنیم.

به گفته‌ او اعضای سازمان نظام پزشکی برای دسترسی به این سامانه می توانند به نشانی اینترنتی medeq.sums.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار