نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

باید سعی کنیم مرحله به مرحله از ویروس کرونا فاصله بگیریم

رشت (پانا) - نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ویروس کرونا یک بیماری نوپدید، اما قابل کنترل است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف کشور ضروری است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
باید سعی کنیم مرحله به مرحله از ویروس کرونا فاصله بگیریم

به گزارش تسنیم، محمدحسین قربانی با بیان اینکه ویروس کرونا یک بیماری نوپدید و ناشناخته است و مشخص نیست چه زمانی به پایان می‌رسد اظهار کرد: با تمام این اوصاف کنترل بیماری کرونا شدنی است در صورتی‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف حتی نقاط سفید کشور جدی گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طرح رنگ‌بندی مناطق مختلف کشور و تقسیم آن‌ها به منطقه زرد، قرمز و سفید را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این مرحله لازم است برنامه‌های ستاد ملی به صورتی پیش برود که شاهد افزایش مناطق سفید و کاهش محسوس آمار مبتلایان به بیماری کرونا باشیم.

قربانی با بیان اینکه باید سعی کنیم مرحله به مرحله از ویروس کرونا فاصله بگیریم تبدیل مناطق زرد و قرمز از حیث ابتلاء به ویروس کرونا به مناطق سفید و بی‌خطر را هدف ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست و تصریح کرد: بیماری کرونا به‌‌‌وسیله اجرای طرح‌هایی نظیر غربالگری، فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند کنترل شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس بازگشایی گام به گام صنوف و ورود آن‌ها به چرخه تولید کشور را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: در حال حاضر وضعیت برخی از شهرهای کشور سفید اعلام شده است با تمام این‌ها پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان رعایت شود تا بتوانیم ویروس کرونا را در سطح ملی کنترل کنیم.

وی کاهش آمار بیماران و مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در صورت اجرای دقیق پروتکل‌ها بسیاری از مناطق از فاز پرخطر خارج و وضعیت آن‌ها سفید اعلام می‌شود افزود: جلوگیری از بازگشت بیماری کرونا به مرحله زرد یا قرمز موضوعی است که به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مراکز تفریحی نظیر بوستان‌ها و اماکن فرهنگی و هنری، ورزشی، اماکن مذهبی و مساجد، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را جزو مراکز پرخطر اعلام کرد و گفت: در شهر و مناطقی که وضعیت آنان هنوز سفید اعلام نشده بازگشایی برخی از مشاغل به‌‌صورت تدریجی و گام به گام انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار