رئیس اتحادیه کبابی،حلیم و آشپزندگان مشابه اعلام کرد:

تکذیب وجودپنبه در حلیم؛ فروش حلیم تحت تاثیر «شایعات» و «کرونا»80 درصد کاهش یافت

محمدی: ۵۰ درصد واحدهای فروش حلیم و آش در حال تعطیلی هستند

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه کبابی،حلیم و آشپزندگان مشابه با رد وجود هرگونه پشم و الیاف در حلیم، می‌گوید به عنوان رئیس این اتحادیه وجود پنبه و الیاف را در حلیم یک دروغ قرن می‌دانم و این موضوع توهین به فعالان این صنف و افرادی است که سالیان متمادی این غذای سنتی را به جهت مقوی و راحت‌الحلقوم بودن برای سفره‌های افطاری‌شان در ماه مبارک‌رمضان استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب وجودپنبه در حلیم؛ فروش حلیم تحت تاثیر «شایعات» و «کرونا»80 درصد کاهش یافت

حسین محمدی، رئیس اتحادیه کبابی،حلیم و آشپزندگان مشابه در گفتوگو با پانا در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر وجود پنبه و الیاف که برای قوام دادن حلیم دیده شده است گفت:‌«به عنوان رئیس این اتحادیه این خبر را دروغ قرن می‌دانم و توهین به هموطنان عزیزمان که سالیان متمادی است از این غذای مقوی و راحت‌الحلقوم که سهم زیادی در سفره‌های افطارشان در ماه رمضان دارد استفاده می‌کنند».

رئیس اتحادیه کبابی،حلیم و آشپزندگان مشابه با تکذیب وجود هرگونه الیاف و پشم در حلیم اظهار کرد:‌ «متاسفانه وجود چنین خبرهای کذبی در فضای مجازی و چنین فرکانس‌های خبری که به سمع و نظر مردم می‌رسد می‌تواند مصرف‌کننده و فروشنده را به چالش بکشد.»

وی افزود: «با توجه به فراکنس‌های خبری که در کشور ما است و خبرها به صورت آنلاین به سمع و نظر مردم می‌رسد نظیر خبرهای اجتماعی، خبر دروغ و کذب که وارد اجتماع می‌شود متاسفانه می‌تواند مصرف‌کننده و فروشنده را به چالش بکشد».

محمدی گفت:« چند روز پیش از طریق وزارت بهداشت،‌استانداری و اتحادیه پیگیر شدیم چنین مطلبی اثبات نشده است و آنچه در داخل حلیم است گوشت است و هر کس که در این مورد شک دارد، می‌تواند آن را به ازمایشگاه ببرد و مورد آزمایش قرار دهد.»

رئیس اتحادیه کبابی،حلیم و آشپزندگان مشابه در پاسخ به این پرسش که ایا ممکن است چنین موضوعی در واحدهایی که تحت نظارت اتحادیه نیستند اتفاق بیفتد گفت:« واحدی وجود ندارد که زیر نظر اتحادیه نباشد».

وی در مورد تبعات این خبر در کاهش فروش حلیم گفت: «متاسفانه تحت تاثیر کرونا و شایعات ناروا، فروش حلیم 80درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین به علت شیوع بیماری کرونا 50 درصد واحدهای فروش حلیم و آش در حال تعطیلی هستند.»

مردم حلیم مصرفی خود را از واحدهایی که زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند خریداری کنند

محمدی افزود: « از مردم تقاضا می‌کنم حلیم مصرفی خود را از واحدهایی که مجوز رسمی فروش از وزارت بهداشت و اتحادیه را دارند خریداری کنند، واحدهای دیگری که این مجوز را ندارند هم مرتکب چنین کاری نمی‌شوند البته پس بهتر است از واحدهای دارای مجوز حلیم را خریداری کنند.»

فروش اینترنتی حلیم و آش با راه‌اندازی سایت حلیمی‌ها

رئیس اتحادیه کبابی،حلیم و آشپزندگان مشابه در پاسخ به این سوال پانا که آیا فروش حلیم به صورت اینترنتی هم انجام می‌شود؟ گفت:«سایتی به عنوان حلیمی‌ها راه‌اندازی شده است که زیرنظر اتحادیه است. مردم با ورود به این سایت سفارش‌های خود را از هر واحد صنفی که می‌خواهند انتخاب می‌کنند و خریدشان را انجام می‌دهند که از طریق پیک محصولشان ارسال می‌شود.»

تثبیت قیمت حلیم و آش در رمضان امسال

وی در مورد قیمت حلیم در سال 99 نیز گفت:‌ «قیمت امسال حلیم مثل سالهای گذشته است و افزایش قیمت نداشتیم. قیمت حلیم سال گذشته با مخلفات کیلویی 25 هزار تومان، آش شعله قلمکار 25 هزار تومان، انواع هر کیلو آش 22 هزار تومان(آش بدون گوشت)، انواع هر پرس حلیم و انواع هر پرس آش 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.»

محمدی ادامه داد: «ظروفی که همکاران‌مان برای حلیم استفاده می‌کنند اغلب گیاهی است که قیمت ظرفها جداگانه محاسبه می‌شود. توصیه ما به مردم این است که سعی کنند از ظرفهای مناسب برای خرید حلیم استفاده کند، البته باید بگویم که حلیم در دمای خیلی بالا پخته می‌شود و مشکلی از نظر سلامتی ندارد.»

سرو غذا در واحدهای صنفی همچنان ممنوع است

وی در مورد سرو غذا در این واحدها با توجه به بیماری کرونا نیز گفت:« فعلا برای سرو غذا در واحدهای صنفی محدودیت وجود دارد، مردم هم استقبال نمی‌کنند و واحدها طبق پروتکل بهداشتی رفتار می‌کنند.»

رئیس اتحادیه کبابی،حلیم و آشپزندگان مشابه در پایان افزود: «خوشبختانه واحدهای آسیب دیده از طریق ستادملی کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند که شامل مالیات و حامل‌های انرژی است و اعضای اتحادیه تلاش می‌کنند که در جلسات مرتبط با این موضوع از حقوق واحدهای صنفی دفاع کنند.»

موردی از ریختن پنبه به جای گوشت در بازرسی‌ها تایید نشد

گفتنی است طی روزهای اخیر، مدیرکل بازرسی استانداری تهران پس از بازدید سرزده از چند واحد صنفی حلیم و آش فروشی اعلام کرد موردی از ریختن پنبه به جای گوشت در حلیم مشاهده نشده است.

جمال زنگیشه در تشریح بازدیدهای سرزده از واحدهای صنفی استان و بررسی کیفیت طبخ حلیم در سطح استان تهران به ایسنا گفته است: پیرو دریافت برخی گزارش‌ها و دستور استاندار تهران مبنی بر بررسی استفاده واحدهای پخت آش و حلیم از پنبه و الیاف به جای گوشت در حلیم از ابتدای ماه رمضان، گشت مشترک شامل مأمورین بهداشت، رئیس اتحادیه، اداره کل تعزیرات و نیروی انتظامی با محوریت اداره کل بازرسی استانداری بصورت سرزده از چند واحد صنفی بازرسی صورت گرفت.

وی افزود: تاکنون هیچ مورد تخلفی از سوی واحدهای صنفی پخت حلیم مبنی بر استفاده از پنبه و یا سایر مواد افزودنی غیر مجاز به جای گوشت در طبخ حلیم مشاهده نشده و شهروندان می‌توانند با اطمینان کامل حلیم مصرف کنند. این بازرسی ها بصورت مستمر و در قالب گشت مشترک در شهر و شهرستان های استان تهران تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار