معاون عمرانی وزیر: ساخت مدارس بزرگ و مجتمع‌های آموزشی در دستور کار است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحویل ۱۴ هزار کلاس درس تا پایان سال اعلام کرد ساخت مدارس بزرگ و مجتمع‌های آموزشی در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمرانی وزیر: ساخت مدارس بزرگ و مجتمع‌های آموزشی در دستور کار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در حاشیه بازدید از پروژه‌های آموزشی استان البرز بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بنا داریم تا از فضاهای آموزشی نیمه تمام استان‌های کشور بازدید کنیم و امروز هم از پروژه‌های استان البرز بازدید داشتیم.

وی ادامه داد: امروز از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آموزشی بازدید شد و پیمانکاران هم به طور مستمر فعالیت دارند و امیدواریم پروژه‌های بازدید شده تا مهر 99 در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد هرچند که متاسفانه شرایط فعلی و شیوع کرونا مشکلاتی را در برنامه‌ها ایجاد کرده است اما سعی کردیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارها را پیش ببریم و در آینده‌ای نزدیک با وزیر آموزش و پرورش از این پروژه‌ها بازدید خواهیم داشت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در نظر داریم تا امسال حدود ۱۴ هزار کلاس درس را تحویل دهیم و ساخت مدارس بزرگتر که در سند تحول بنیادین و زیر نظام فضا و تجهیزات آمده است، در دستور کار قرار دادیم.

رخشانی‌مهر بیان کرد: با تحویل این پروژه‌ها سرانه میانگین فضای آموزشی کشور را به ۵/۴ متر مربع نزدیک می‌کنیم که البته با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی افتتاح این تعداد پروژه تفاوت چندانی نسبت به قبل ایجاد نمی‌کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره تاثیر خیرین بر ساخت و ساز فضاهای آموزشی گفت: سال گذشته دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی از محل اعتبارات ملی، حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شد و تعهد خیرین برای ساخت مدرسه در سال ۹۸ بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و سیستان بلوچستان و تهران جز استان‌های برتر در جذب کمک‌های خیران قرار گرفتند.

در این بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از پروژه حیات طیبه قلم و رازی در کرج بازدید کرد همچنین دو پروژه آموزشی در نظر آباد را مورد بررسی قرار داد؛ پروژه‌های حیاط طیبه قلم دارای فاز یک و دو مقطع ابتدایی پسرانه است که فاز یک ۲۴ و فاز دو ۱۶ با یک سالن ورزشی زمینی در زیربنای ۵۸۰۰ متر مربعی دارد همچنین پروژه رازی با دو فاز ۱۶ کلاسه از محل اعتبارات دولتی ساخته می‌شود.

پروژه حضرت فاطمه زهرا فضاهای آموزشی در دست ساختی است که به صورت مجتمع‌های آموزشی دخترانه و پسرانه در شهرستان نظرآباد کلنگ آن به زمین خورده است و ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در تمام مقاطع تحصیلی فعالیت خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار