فرمانده نیروی انتظامی استان فارس:

اگر جوامع و دولت‌ها به آموزش و پرورش اهمیت ندهند قطعا آینده را از دست خواهند داد

شیراز (پانا) - سردار رهام بخش حبیبی با اشاره به اینکه اگر آینده برای یک جامعه اهمیت داشته باشد، باید به حال و امروز خود رسیدگی کند گفت امروز یک جامعه یعنی دانش آموز که در اختیار آموزش و پرورش است و اگر به این نهاد توجه شود آینده جامعه تضمین خواهد شد و اگر جوامع و دولت‌ها به آموزش وپرورش اهمیت ندهند، قطعا آینده را از دست خواهند داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اگر جوامع و دولت‌ها به آموزش و پرورش اهمیت ندهند قطعا آینده را از دست خواهند داد

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس که به مناسبت روز و هفته گرامیداشت مقام معلم در محل اداره کل آموزش و پرورش استان حضور یافت در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان این اداره کل افزود: در تعالیم اسلامی به نقش و جایگاه معلم اهمیت فراوانی داده شده به نحوی که می‌توان گفت: پس از خداوند و پدر و مادر بیشترین تاکید بر روی علم و دانش و معلم است.

او با اشاره به اینکه اگر آینده برای یک جامعه اهمیت داشته باشد باید به حال و امروز خود رسیدگی کند گفت: در واقع امروز یک جامعه یعنی دانش‌آموز که در اختیار آموزش و پرورش است و اگر به این نهاد توجه شود آینده جامعه تضمین خواهد شد و اگر جوامعی به آموزش و پرورش اهمیت ندهند، قطعا آینده را از دست خواهند داد.

حبیبی گفت: نیروی انتظامی به عنوان یک دستگاه خدمت‌رسان در حوزه امنیت عمومی جامعه این آمادگی را دارد تا در کنار آموزش و پرورش و خصوصا" در بُعد امنیت فرهنگی به ایفای نقش بپردازد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: قطعا آموزش و پرورش می‌تواند در بعد فرهنگ‌سازی در همه ابعاد جامعه از ظرفیت نیروی انتظامی استفاده کند، کما اینکه در گذشته طرح‌هایی همچون همیار پلیس به عنوان الگوی موفق در جامعه توسط این دو دستگاه و با مشارکت هم اجرا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این دیدار ضمن تشکر از حضور فرمانده نیروی انتظای استان با اشاره به اینکه تاریخ ثابت کرده است که مدرسه کانون اصلاح فرهنگی در جامعه است به ذکر یک نکته از دوران امیرکبیر پرداخت و گفت: تاسیس دارالفنون از جمله تلاش‌هایی بود که امیرکبیر در این راستا انجام داد که به نوعی موجب تحول و به روز رسانی در سیستم تعلیم و تربیت هم شد.

فرهاد اسماعیلی گفت: اگر امروز هم بر مدرسه و دانش‌آموز سرمایه گذاری شود و تلاش شود آسیب‌های اجتماعی در آن‌ها پیشگیری شود در آینده جامعه ایمن‌تری خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به تعاملات فرهنگی و کاری خوب فیمابین آموزش و پرورش استان و نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از این موارد در بحث بازگشایی مدارس است که ما شاهد تلاش‌های خوب نیروی انتظامی هستیم.

اسماعیلی گفت: هرچه تعاملات بین بخشی بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در بحث‌های فرهنگی افزایش یابد، قطعا موجب کاهش هزینه‌ها خصوصا" در بعد هزینه‌ای ناشی از افزیش جرم و آسیب در جامعه خواهیم بود.

در پایان این دیدار مقرر شد تا کارگروهی متشکل از کارشناسان دو دستگاه برای استفاده از پتانسیل ها وظرفیت‌های در برنامه‌های مشترک تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار